- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Uderman nasadil vlastními silami skladový systém Lokia WMS
Bez nutnosti fyzické přítomnosti dodavatele, pouze prostřednictvím několika internetových a telefonických konzultací, se podařilo slovenské společnosti Uderman, která provozuje síť internetových obchodů, nasadit nový skladový systém Lokia WMS od společnosti CCV Informační systémy. Rychlé a jednoduché zavedení tohoto cloudového řešení přitom obsahovalo jak využití RF čteček, tak i napojení na další interní systémy a firemní e-shop prostřednictvím otevřeného rozhraní.


Pro nasazení skladového software vlastními silami s podporou pracovníků dodavatele pouze na dálku se odhodlala slovenská společnost Uderman s provozem v Prešově zejména kvůli vzdálenosti dodavatele preferovaného řešení. Brněnská společnost CCV Informační systémy totiž sídlí takřka 500 km daleko, a proto se obě společnosti dohodly na vzdálené implementaci.
Komunikace mezi dodavatelem a společností Uderman probíhala prostřednictvím konferenčních hovorů, v rámci kterých byly zodpovězeny dotazy na užívání služby a nastaveny veškeré procesy. Jedinou fyzickou cestu mezi zákazníkem a dodavatelem tak absolvovala zásilka s RF čtečkou na ověření plné funkčnosti v dodávaném řešení.
V procesu implementace dodavatel nejprve společně se zákazníkem definoval způsob značení regálů, sloupců i buněk, a poté je zakreslil do skladového systému. Následovalo předání podkladů a pokynů, na základě kterých pracovníci firmy Uderman fyzicky provedli adresaci skladových míst a označili regály štítky s čárovými kódy.
Software Lokia WMS byl následně zákazníkem propojen on-line v reálném čase přes otevřené rozhraní s technologií REST API s dalšími interními systémy pro účetnictví a e-shopem. Samozřejmostí bylo i kompletní školení přes internetové sdílení obrazovek, které rozsahem odpovídalo běžnému nasazení u zákazníka.
Dnes již skladové řešení Lokia WMS poskytuje firmě Uderman informace o umístění veškerého zboží do úrovně skladové přihrádky a přehled o aktuální zásobě včetně rezervací zboží, nebo o disponibilní zásobě, což je možné využít pro zobrazení dostupného množství na e-shopu pracovních oděvů.
„Naším cílem bylo zejména získat lepší a vždy aktuální přehled o stavu skladu, odstranit zdlouhavé ruční zadávání dat z papírových dokumentů a zamezit záměnám zboží,“ komentuje Jakub Uderman z firmy Uderman, a dodává: „Minulostí je také nutnost přítomnosti fakturantky u příjmu a výdeje zboží a složitost těchto procesů.“
Do budoucna je plánováno další rozšíření integrace prodejních objednávek z provozovaných e-shopů, které ve skladovém systému plní úkoly pro řízené vyskladnění.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |