facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 22. 6. 2021 - Zdeněk Gric

Trvalý home office zůstane zbožným přáním

Práce z domu se stala fenoménem, který během uplynulých měsíců ovládl české kanceláře a jehož význam bude nadále stoupat. Nebo ne? Z aktuálního průzkumu, který si nechala zpracovat společnost Canon, vyplývá, že pouze deset % českých firem nechalo i za nejpřísnějšího lockdownu většinu svých zaměstnanců na home office a pouhé jedno procento z nich zareagovalo na první vlnu vládních opatření opravdu razantně – kompletním přesunem na home office. Celé tři čtvrtiny z oslovených podniků dále uvedly, že ani po opadnutí pandemie neuvažují o trvalé možnosti práce z domova a tlačí na co nejrychlejší návrat do kanceláří.



Téměř 53 % podniků pracovalo klasicky z kanceláře, ale svým zaměstnancům umožnily individuální home office ve zvýšené míře. Střídavý režim v kanceláři/doma mezi jednotlivými týmy aplikovalo 17 % firem a bez jakékoliv změny pracovalo z kanceláří celých 20 % z oslovených firem!

Budoucnost práce z domova

Pandemie a související omezení se ale nyní pomalu stávají minulostí a vyvstává otázka, jak se k této situaci postaví zaměstnavatelé. Z výzkumu Canonu vyplývá, že každá druhá česká firma najíždí na obvyklý režim, který panoval před pandemií: práce fyzicky z kanceláře s možností občasného home office.

Třetina z oslovených zavelela k návratu všech zaměstnanců do kanceláří okamžitě, jak jen to bylo možné. Jen 15 % podniků má v plánu častější využívání práce z domu než před pandemií a pouhá dvě procenta přijala „nový normál“ natolik, že v posledních měsících zredukovala své kancelářské prostory.

„Závěry výzkumy nás velmi překvapily. Ukázalo se, že většina českých firem nebyla i přes nepříznivou situaci ochotná radikálně měnit své pracovní procesy a raději si nechávala zaměstnance ‚na dohled‘. Je možné, že v tom svou roli sehrálo i určité zpátečnictví a obavy z nižší produktivity lidí na home office,“ komentuje Eva Kučmášová, šéfka komunikace Canonu ve střední Evropě.


 
  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.

  

- PR -

iQsub Technologies díky Odoo zefektivnilo výrobu a řízení firmy

Česká společnost iQsub Technologies se specializuje na vývoj a výrobu špičkového potápěčského vybavení, včetně dýchacích přístrojů a odolných pouzder pro kamery GoPro do extrémních podmínek. Se zákazníky po celém světě a nejvyššími požadavky na kvalitu a spolehlivost potřebovala moderní a efektivní řízení svých firemních procesů.