facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 22. 6. 2021 - Zdeněk Gric

Trvalý home office zůstane zbožným přáním

Práce z domu se stala fenoménem, který během uplynulých měsíců ovládl české kanceláře a jehož význam bude nadále stoupat. Nebo ne? Z aktuálního průzkumu, který si nechala zpracovat společnost Canon, vyplývá, že pouze deset % českých firem nechalo i za nejpřísnějšího lockdownu většinu svých zaměstnanců na home office a pouhé jedno procento z nich zareagovalo na první vlnu vládních opatření opravdu razantně – kompletním přesunem na home office. Celé tři čtvrtiny z oslovených podniků dále uvedly, že ani po opadnutí pandemie neuvažují o trvalé možnosti práce z domova a tlačí na co nejrychlejší návrat do kanceláří.



Téměř 53 % podniků pracovalo klasicky z kanceláře, ale svým zaměstnancům umožnily individuální home office ve zvýšené míře. Střídavý režim v kanceláři/doma mezi jednotlivými týmy aplikovalo 17 % firem a bez jakékoliv změny pracovalo z kanceláří celých 20 % z oslovených firem!

Budoucnost práce z domova

Pandemie a související omezení se ale nyní pomalu stávají minulostí a vyvstává otázka, jak se k této situaci postaví zaměstnavatelé. Z výzkumu Canonu vyplývá, že každá druhá česká firma najíždí na obvyklý režim, který panoval před pandemií: práce fyzicky z kanceláře s možností občasného home office.

Třetina z oslovených zavelela k návratu všech zaměstnanců do kanceláří okamžitě, jak jen to bylo možné. Jen 15 % podniků má v plánu častější využívání práce z domu než před pandemií a pouhá dvě procenta přijala „nový normál“ natolik, že v posledních měsících zredukovala své kancelářské prostory.

„Závěry výzkumy nás velmi překvapily. Ukázalo se, že většina českých firem nebyla i přes nepříznivou situaci ochotná radikálně měnit své pracovní procesy a raději si nechávala zaměstnance ‚na dohled‘. Je možné, že v tom svou roli sehrálo i určité zpátečnictví a obavy z nižší produktivity lidí na home office,“ komentuje Eva Kučmášová, šéfka komunikace Canonu ve střední Evropě.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.