- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Téměř všichni v IT chtějí pracovat na dálku, i když někteří sami vnímají související problémy
Ještě před třemi roky bylo zcela běžné dojíždět každý den do práce a na cestách někdy strávit i mnoho hodin denně. Situace se ale prakticky ze dne na den změnila a převážná většina IT profesionálů musela pracovat z domova. Nyní v práci na dálku pokračuje 61 % IT specialistů a firmy stojí před strategickým rozhodnutím, jaký model práce nastavit, aby zaměstnanci byli spokojení, ale produktivita jejich práce neklesala, protože na 25 % respondentů uvedlo, že při práci na dálku těžko hledají motivaci či mají obtíže se soustředit. Vyplývá to z aktuálního průzkumu pracovního portálu No Fluff Jobs, kterého se účastnilo 2569 respondentů ze zemí střední Evropy, včetně Česka.


Pandemie onemocnění COVID-19 změnila svět a zaměstnávání není výjimkou. Během extrémně krátké chvíle přinutila zaměstnavatele i pracovníky přizpůsobit se práci na dálku. To se dříve či později podařilo a práce odkudkoliv je nyní novým standardem v odvětví IT.
Před pandemií pracovalo na dálku pouhých 17 % respondentů. Během ní se však číslo vyšplhalo až na hodnotu 63 % a téměř stejné množství lidí (61 %) v práci kompletně na dálku, tedy 5 dní v týdnu, pokračuje. Čtvrtina dotázaných pracuje na dálku 2-4 dny v týdnu, a 4,4 % dokonce nemají práci na dálku dovolenou vůbec.
Respondenti měli ohodnotit svou spokojenost s novými modely práce na stupnici od jedné do pěti (5 = nejvíc spokojení). Hybridní model obdržel hodnocení 3,5, práce na dálku pak 4,5. Tyto modely práce dnes už nejsou benefitem, ale v odvětví IT očekávanou možností.
„Práce na dálku neznamená, že musíme vypovídat nájemní smlouvy a rušit kanceláře. Ty budou mít svou nezastupitelnou roli vždy. Jde o to nastavit takový model práce, který vyhovuje všem stranám a zároveň neutrpí kvalita a efektivita práce ani všeobecná spokojenost. Volba vhodného modelu a nástrojů je skutečným strategickým rozhodnutím, obzvlášť ve světle další možné vlny covidu,“ říká Marek Somol z portálu No Fluff Jobs.
Dojíždění a komunikace jsou problém
Nejvíc (40 %) si lidé cení toho, že nemusejí dojíždět, a ztrácet tak drahocenný čas. Druhou největší výhodou (18 %) je možnost pracovat odkudkoliv mimo domov. Práce konkrétně z domova je třetím největším benefitem, který uvedlo na 12 % respondentů.
Naopak jako největší (21 %) nedostatek nových modelů práce lidé určili problémy v komunikaci a spolupráci s kolegy. Téměř pětina lidí si stěžuje na osamocení a stejné množství dotázaných uvedlo problémy s rozlišením hranice mezi prací a soukromým životem.
Přesto víc než 96 % respondentů uvedlo, že chtějí pracovat pouze na dálku či v hybridním režimu. To ukazuje, že pracovní návyky se za poslední dva roky skutečně změnily a jde o jasnou zprávu zaměstnavatelům, že se budou muset přizpůsobit a nové modely práce pečlivě implementovat. Na 56 % pracovníků v IT totiž uvedlo, že by si hledali novou práci, pokud by ve stávajícím zaměstnání nemohli v práci na dálku pokračovat.
„Společnosti by si měly vytvořit transformační strategie, které zajistí, že se změny kancelářských prostor nebo technologií přizpůsobily změnám pracovních postupů, kultury a chování. Jinými slovy, organizace potřebují holistický přístup, v němž existuje jedna kultura se sladěnými pracovními metodami, která se zaměřuje na neustálé zlepšování provozu. To zajistí lepší firemní výsledky a příjemné pracovní prostředí pro všechny bez ohledu na to, odkud pracují,“ dodává Monika Remiszewska, ředitelka lidských zdrojů a rozvoje v Ringier Axel Springer Polska.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |