facebook
Tematické sekce
 
Branžové sekce
Přehledy
Dassault - SolidWorks
 
Tematické seriály
Nové!

GDPR

General Data Protection Regulation zásadně mění zpracování osobních údajů a zavádí nové povinnosti...

články >>

 
Nové!

Jak uřídit IT projekt a nezbláznit se

Užitečné tipy a nástroje pro řešení problémů řízení inovací a vývoje produktů...

články >>

 
Nové!

Industry 4.0

Průmysl 4.0

Jaký vliv bude mít čtvrtá průmyslová revoluce na výrobu a výrobní firmy?

články >>

 

Komplexní svět eIDAS

O nařízení eIDAS již bylo mnoho řečeno i napsáno. A proto jediné, o čem...

články >>

 

Trendy v CRM

Systémy pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) prochází v posledních letech výraznou změnou. Zatímco dříve...

články >>

 

Příručka úspěšného IT manažera

Dnes je řada IT manažerů opomíjena. Úspěšní bývají brouci Pytlíci a Ferdové...

články >>

 

Pokročilá analýza provozu datových sítí

V tomto čtyřdílném seriálu vás seznámíme s různými metodami a přístupy...

1. až 4. díl >>

 

Cesta k efektivnímu identity managementu

Správa identit a přístupů (IAM) je klíčová oblast pro zaručení bezpečnosti...

1. až 9. díl >>

Aktuality -> Analýzy - 13. 2. 2017 17:16

Téměř polovina českých firem neumí efektivně využívat datovou analytiku

KPMG, datová analytikaZ průzkumu společnosti KPMG vyplynulo, že s analýzou firemních dat pracuje v Česku efektivně pouze 57 % společností a mezi odvětvími je výrazný rozdíl ve schopnosti využívat datovou analytiku. Nejčastěji se společnosti zaměřují na informace o svých zákaznících a klientech. Mezi nejúspěšnější v datové analytice patří odvětví ICT, ve kterém ji efektivně zvládá zhruba 90 % firem.



Do průzkumu KPMG nazvaného „Puls ekonomiky“ se loni v září zapojilo celkem 759 vysoce postavených manažerů z devíti zemí střední a východní Evropy. Českou republiku zastupovalo 264 respondentů převážně z řad majitelů firem, generálních ředitelů a finančních ředitelů. Z průzkumu vyplynulo, že datová analytika je v tuzemských společnostech poměrně rozšířená, pracují s ní tři čtvrtiny z nich. Zhruba pětina (22 %) plánuje její zavedení, podobný podíl ředitelek a ředitelů (18 %) ale uvádí, že jejich firma má v této oblasti problémy. Pozitivní přínos datové analytiky pro podnikání potvrzuje 63 % podniků s obratem přes 50 milionů eur. U menších společností s obratem do 9,9 milionu eur je to 44 %.

„Zdá se, že datová analytika přestává být pro manažerky a manažery neznámou a pracují s ní stále častěji. Velký potenciál pro její rozvoj vidíme v zatím ‚netradičních‘ oblastech, jako je práce s lokačními daty nebo zvyšování hodnoty zákazníka, a také v odvětvích, kde se doposud využívá zřídka, příkladem je školství a péče o studenty,“ uvedl David Slánsky, partner, který v KPMG Česká republika vede tým zaměřený na datovou analytiku.

Datovou analytiku používá většina firem hlavně pro získání informací o stávajících zákaznících. Zaměřují se na jejich potřeby, hodnoty, ziskovost a pravděpodobnost odchodu. Společnosti s menším obratem ji využívají také k hledání nových klientů, zatímco ty s větším obratem se více soustředí na zvyšování efektivity procesů a nákladů. Pro řízení rizik se datová analytika nejvíce využívá ve finančním sektoru (61 %), často se zde uplatňuje při odhalování podvodného jednání (51 %).

Výrazné uplatnění nachází datová analytika také v auditních službách. „Představte si firemní data jako oceán. Dříve auditoři do moře ponořili kbelík a prozkoumali pouze to, co v něm vytáhli zpět nad hladinu. Touto metodou ale mohli velmi snadno usoudit, že v oceánu nejsou žádné ryby. Pokud mají možnost profiltrovat celý oceán, bude závěr jiný,“ připodobňuje Jindřich Vašina, vedoucí partner oddělení auditu, KPMG Česká republika.


 
POINT.X
  

- Inzerce -

Proč použít JIRA k řízení procesů i v menších firmách

Organizace v rámci malých firem je většinou jednoduchá a přehledná, díky tomu i pružnější v reakci na změny a v rozhodování. Hlavní kompetence a pravomoci si drží vlastník firmy, což ale vyžaduje jeho plné zapojení do chodu firmy. Musí mít informace o všech činnostech a musí být neustále plně k dispozici.

  

- Inzerce -

Využití technologií pro identifikaci a sběr výrobních dat v informačním systému KARAT

KARATČárové kódy, QR kódy, RFID čipy, Wi-Fi… Tyto a mnohé další technologie či funkce patří mezi základní stavební kameny, jež dláždí cestu procesům výrobních společností, které se vydaly cestou označovanou jako Průmysl 4.0 nebo také 4. průmyslová revoluce.