facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 22. 10. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Téměř každá firma už musela obnovovat data ze zálohy

BackupSpolečnost Acronis provedla lokální průzkum mezi účastníky konference Acronis Cyber Protection Roadshow 2021, ze kterého vyplynulo, že 94 % oslovených firem už někdy muselo obnovovat data ve své organizaci či u svých zákazníků. Většina organizací dokonce musela data obnovit vícekrát. Průzkum také ukázal, že roste počet podniků, které si uvědomují zranitelnost záloh vůči pokročilým kybernetickým útokům, a proto chrání své zálohy s využitím nástrojů kybernetické bezpečnosti.



Nejzajímavější zjištění z průzkumu, který Acronis na konferenci provedl, zahrnují:

  • Pouze 6 % respondentů nemuselo zatím obnovovat firemní data, jednou obnovit muselo 19 %, vícekrát 67 % a pravidelně obnovuje 8 % organizací.
  • 20 % organizací obnovilo svá data za méně než hodinu, 56 % z méně než 12 hodin, dalších 20 % za méně než 24 hodin, a 4 % za více než 24 hodin.
  • 16 % respondentů netestuje obnovu ze zálohy vůbec a 29 % testuje jen jednou ročně. Každé čtvrtletí pak 27 %, každý měsíc pak 24 % a každý týden 4 % oslovených.
  • Jako dodatečnou ochranu zálohování využívá 83 % obranu proti malwaru, 61 % ochranu e-mailů, 38 % skenování zranitelností a 17 % disaster recovery.

Obnova podnikových záloh

Ačkoliv hlavními příčinami nedostupnosti dat nadále zůstávají selhání hardwaru či lidská chyba, rychle rostou také případy kybernetického útoku, což uvedlo 27 % respondentů. Proto stále více společností a externích IT administrátorů kombinuje zálohovací řešení s nástroji kybernetické bezpečnosti – nejvíce, tj. 83 % respondentů například uvedlo, že chrání své zálohy řešením proti malwaru.

„Útočníci si jsou vědomi, že zálohovaná data jsou překážkou úspěšného vydírání, a proto se v první řadě soustřeďují na zašifrování záloh či vyřazení zálohovacích řešení z provozu,“ řekl Aleš Hok, obchodní ředitel společnosti ZEBRA SYSTEMS zodpovědný za řešení Acronis. „Z důvodu eliminace následků takovýchto kybernetických útoků a ransomwarových incidentů registrujeme z řad našich zákazníků a partnerů stále větší zájem o nástroje kybernetické bezpečnosti. Ale ani tak ještě vyhráno: je rovněž nezbytné obnovu ze záloh pravidelně testovat, a tím minimalizovat čas a náklady spojené s obnovou provozu a zachování obchodní kontinuity v případě skutečného výpadku.“

Aleš Hok
Aleš Hok


 
  

- Inzerce -

Digitální bitva o zákazníky i zaměstnance

IT Systems 11/2021Pokud bychom měli z aktuálního vydání IT Systems vypíchnout hlavní témata, upozornili bychom především na články věnované digitalizaci personalistiky, integraci podnikových aplikací, využití IT ve zdravotnictví nebo na téma bankovní identity, na kterou se díváme jak z perspektivy možného komerčního využití, tak i z hlediska její architektury a technologií, na nichž je tato moderní forma autentizace postavena. Největší prostor ovšem dostal blok článků věnovaný automatizaci zákaznické péče.

  

- Inzerce -

Jaké NPM řešení doporučují analytici z EMA?

Hybridní model práce, který se zde objevil s větším využíváním "home office" tedy práce z domova, přinesl IT týmům řadu nových výzev. Ať už v oblasti zabezpečení nebo zajištění dostupnosti důležitých aplikací, a to bez ohledu na místo jejich použití. IT specialisté se dnes musí vypořádat nejen z různorodostí síťového vybavení a infrastruktury, ale také z obtížněji vymahatelnými bezpečnostními politikami.