- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (76)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (69)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
 ERP systémy
 ERP systémy CRM systémy
 CRM systémy Plánování a řízení výroby
 Plánování a řízení výroby AI a Business Intelligence
 AI a Business Intelligence DMS/ECM - Správa dokumentů
 DMS/ECM - Správa dokumentů HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
 HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
 EAM/CMMS - Správa majetku a údržby Účetní a ekonomické systémy
 Účetní a ekonomické systémy ITSM (ITIL) - Řízení IT
 ITSM (ITIL) - Řízení IT Cloud a virtualizace IT
 Cloud a virtualizace IT IT Security
 IT Security Logistika, řízení skladů, WMS
 Logistika, řízení skladů, WMS IT právo
 IT právo GIS - geografické informační systémy
 GIS - geografické informační systémy Projektové řízení
 Projektové řízení Trendy ICT
 Trendy ICT E-commerce B2B/B2C
 E-commerce B2B/B2C CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk
 CAD/CAM/CAE/PLM/3D tisk|  | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
|   | ||
Téměř 80 % agentur využívá pro stavbu e-shopů na míru vlastní platformu
 V následujících pěti letech se e-shopové agentury, tedy společnosti zabývající se budováním e-shopu na míru, a které disponují vlastní platformou, chystají investovat zhruba 1.8 miliardy Kč. To ve velké většině může vést v konečném důsledku ke zvýšení cen produktů na elektronických obchodech. Tři pětiny agentur navíc do vývoje vlastní platformy investují víc než 10 % svého obratu. Vyplývá to z analýzy českého a slovenského trhu, kterou provedla společnost Shopsys, jenž se soustředí na technologický vývoj a kontinuální rozvoj velkých B2C a B2B e-shopů na míru.
V následujících pěti letech se e-shopové agentury, tedy společnosti zabývající se budováním e-shopu na míru, a které disponují vlastní platformou, chystají investovat zhruba 1.8 miliardy Kč. To ve velké většině může vést v konečném důsledku ke zvýšení cen produktů na elektronických obchodech. Tři pětiny agentur navíc do vývoje vlastní platformy investují víc než 10 % svého obratu. Vyplývá to z analýzy českého a slovenského trhu, kterou provedla společnost Shopsys, jenž se soustředí na technologický vývoj a kontinuální rozvoj velkých B2C a B2B e-shopů na míru.

 
 Na českém a slovenském trhu působí aktuálně 242 agentur, které nabízejí řešení e-shopu na míru. Téměř 80 % z nich (tedy zhruba 190) disponuje vlastní platformou. I když se může zdát, že vysoká míra existence vlastních platforem e-shopů je pozitivním faktem, opak je pravdou. Vlastní platforma je pro drtivou většinu ČR a SR agentur velmi problematickou aktivitou. Nákladný je nejen vývoj, ale zejména dlouhodobá údržba a vylepšování. Alarmující je přitom fakt, že 9 z 10 takto fungujících agentur využívá platformy zastaralé, které ve většině případů nebudou dlouhodobě použitelné.
“Takto fungující agentury vkládají finance do neustálého udržování vlastních řešení, místo aby využily platformy již osvědčené” říká Lukáš Havlásek, CEO společnosti Shopsys a dodává: “V zahraničí je poměr vlastní/cizí platforma zcela opačný. Agentury se spoléhají na platformy a frameworky třetích stran. U drtivé většiny tendrů, o které jsme se ucházeli v zahraničí, je podmínkou výběrového řízení open source platforma bez vendor locku.“
Velkým varováním je fakt, že v příštích pěti letech se podle expertních odhadů chystají agentury utratit cca 1.8 mld. korun za vývoj vlastních platforem. Vzhledem k tomu, že se jedná pro mnohé agentury o vysokou částku, kterou musí pokrýt, spousta z nich sáhne po nejběžnějším řešení Tím je konečném důsledku zdražování nákupů v e-shopech, aby mohly být tyto agentury opět ziskové.
Fakt, že má téměř každá agentura vlastní platformu, je problém i pro samotné e-shopy, jelikož se stávají oběťmi zmíněného vendor lock-inu, tj. situace, kdy existuje pouze jediný dodavatel, který je schopný s danou eshopovou platformou pracovat. “To je i další z důvodů, proč naše platforma Shopys Framework je založená na open-source. Dobře zanesené zdrojové kódy jsou přenositelné, e-shopy tak může rozvíjet naříklad jiná partnerská agentura v budoucnosti” uzavírá Havlásek ze společnosti Shopsys, která investovala do vlastní platformy více než 30 milionů korun nejen z vlastních zdrojů, ale zejména s přispěním investičního fondu Reflex Capital Ondřeje Fryce.
|  říjen - 2025  | ||||||
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne | 
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 
| 7.11. | CONTROLLING A BI PRAKTICKY - Webové GIST Aplikace pro... | 
| 11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 | 
Formulář pro přidání akce
| 13.11. | Update Conference Prague 2025 | 

 
 












