facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 8. 2. 2022 - Ing. Lukáš Grásgruber

Technologie používané pro cílení online reklamy byly v Belgii označeny za protiprávní

Podle dlouho očekávaného rozhodnutí belgického úřadu pro ochranu osobních údajů (APD) je jeden z pilířů personalizované online reklamy protiprávní. Dosavadní fungování klíčového technického standardu, stojícího v pozadí online reklamy, dle rozhodnutí úřadu porušuje celou řadu povinností plynoucích z GDPR. Podle odborníků z advokátní kanceláře Moore Legal CZ může být dopad rozhodnutí celoevropský.



Mezinárodní standard „IAB Transparency & Consent Framework“, který má právně zajistit provoz personalizované reklamy na internetu, byl v Belgii na začátku února shledán v celé řadě aspektů za nedostačující. Podle vyjádření belgického úřadu je zmíněný standard svou podstatou v rozporu s principy ochrany osobních údajů. Tento standard je přitom využíván až 80 % evropského internetu.

„Přestože jde o rozhodnutí belgického úřadu, jeho význam je celoevropský, a to nejen vzhledem k rozšířenosti daného standardu, ale též vzhledem k procesním aspektům vydání samotného rozhodnutí. Rozhodnutí bylo učiněno v souladu s tzv. one-stop-shop mechanismem při kooperaci dozorových úřadů, který má zajistit konzistentní uplatňování GDPR v celé Evropské unii. Vydání rozhodnutí tak předcházelo též zapojení dalších, tzv. dotčených dozorových úřadů, včetně českého Úřadu pro ochranu osobních údajů,“ uvádí Jan Kubica, advokát a partner advokátní kanceláře Moore Legal CZ, která spadá do skupiny Moore Czech Republic.

Zmíněný standard je široce používán i v Česku, mj. ze strany významných mediálních provozovatelů. „Jde o další z řady kroků, které ovlivní celkovou podobu online prostředí. Jen během ledna, vedle účinnosti české „cookie novely“, bylo vydáno též několik významných rozhodnutí ohledně předávání osobních údajů do zahraničí. Možnosti dalšího fungování cílené online reklamy, založené na podrobné datové analýze, jsou v tuto chvíli otevřenou otázkou,“ uzavírá Jan Kubica s tím, že v tuto chvíli má organizace IAB Europe možnost se proti belgickému rozhodnutí dále bránit u příslušného soudu.


 
  

- PR -

Pět způsobů, jak AI změní náš svět k nepoznání

AI_analyzuje_data-PR.jpegUmělá inteligence (AI) a strojové učení (ML) přináší už více než 10 let podnikům i výzkumníkům stále možnosti. Ať už jde o využití prediktivní analýzy k předvídání údržby zařízení, nástroje počítačového vidění, které dávají oči robotům na automatických montážních linkách, nebo digitální dvojčata sloužící k simulaci fungování továren, měst, a dokonce i celých ekonomik, seznam aplikací poháněných AI je dlouhý a stále se prodlužuje.

  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.