Aktuality -> Analýzy - 8. 2. 2022 - Ing. Lukáš Grásgruber

Technologie používané pro cílení online reklamy byly v Belgii označeny za protiprávní

Podle dlouho očekávaného rozhodnutí belgického úřadu pro ochranu osobních údajů (APD) je jeden z pilířů personalizované online reklamy protiprávní. Dosavadní fungování klíčového technického standardu, stojícího v pozadí online reklamy, dle rozhodnutí úřadu porušuje celou řadu povinností plynoucích z GDPR. Podle odborníků z advokátní kanceláře Moore Legal CZ může být dopad rozhodnutí celoevropský.



Mezinárodní standard „IAB Transparency & Consent Framework“, který má právně zajistit provoz personalizované reklamy na internetu, byl v Belgii na začátku února shledán v celé řadě aspektů za nedostačující. Podle vyjádření belgického úřadu je zmíněný standard svou podstatou v rozporu s principy ochrany osobních údajů. Tento standard je přitom využíván až 80 % evropského internetu.

„Přestože jde o rozhodnutí belgického úřadu, jeho význam je celoevropský, a to nejen vzhledem k rozšířenosti daného standardu, ale též vzhledem k procesním aspektům vydání samotného rozhodnutí. Rozhodnutí bylo učiněno v souladu s tzv. one-stop-shop mechanismem při kooperaci dozorových úřadů, který má zajistit konzistentní uplatňování GDPR v celé Evropské unii. Vydání rozhodnutí tak předcházelo též zapojení dalších, tzv. dotčených dozorových úřadů, včetně českého Úřadu pro ochranu osobních údajů,“ uvádí Jan Kubica, advokát a partner advokátní kanceláře Moore Legal CZ, která spadá do skupiny Moore Czech Republic.

Zmíněný standard je široce používán i v Česku, mj. ze strany významných mediálních provozovatelů. „Jde o další z řady kroků, které ovlivní celkovou podobu online prostředí. Jen během ledna, vedle účinnosti české „cookie novely“, bylo vydáno též několik významných rozhodnutí ohledně předávání osobních údajů do zahraničí. Možnosti dalšího fungování cílené online reklamy, založené na podrobné datové analýze, jsou v tuto chvíli otevřenou otázkou,“ uzavírá Jan Kubica s tím, že v tuto chvíli má organizace IAB Europe možnost se proti belgickému rozhodnutí dále bránit u příslušného soudu.


 
  

- PR -

IFS Cloud a Industrial AI:

Když ERP začíná skutečně přemýšlet


Stojíte před rozhodnutím, jak posunout svůj ERP systém dál? Moderní podniky dnes řeší nejen efektivnější plánování a úspory, ale i to, jak do svých procesů začlenit umělou inteligenci bez zbytečně nákladného vývoje. Právě této otázce je věnovaný následující článek.

  

- PR -

IQHUBS: když data rozhodují o budoucnosti výroby

Moderní továrny jsou technologicky vyspělé – stroje, linky, roboti – ale když se vedení ptá: „Proč klesla produktivita?“, odpověď chybí. Reporty přicházejí pozdě, čísla se rozcházejí. Rozhodování bez spolehlivých dat pak vede k nižší efektivitě a vyšším nákladům. A právě to je paradox: technologie jsou všude, ale chytrá data chybí. Proto jsme vyvinuli systém, který tento začarovaný kruh rozbíjí. Nad výrobou leží informační mlha a tu zvedáme.