facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Technologie dokáže odhalit perspektivního zákazníka

Zkvalitňování online obchodů je problém, se kterým se potýkají všechny firmy provozující webové servery pro zákazníky. Amit Fisher, člen izraelského výzkumného centra IBM, teď přišel na způsob, jak u každého online zákazníka přesně předvídat jeho potenciální dlouhodobou hodnotu (Customer Lifetime Value, CLV, peněžně vyjádřený ukazatel reprezentující přínos klienta pro společnost).

Přestože modely, které předpovídají dlouhodobou hodnotu zákazníka, už existují, jejich hodnocení vycházejí výlučně z analýzy historických dat o jednom zákazníkovi. Nová technologie IBM umožňuje odhadnout potenciální dlouhodobou hodnotu i v případě relativně nových zákazníků. Je založená nejen na neustálém interpretování vzorců nakupování u jednoho konkrétního zákazníka, ale také na online aktivitách jiných, zavedenějších zákazníků. Pomocí sledování a vyhodnocování kupního chování při prvních návštěvách dokáže model zařadit nového zákazníka do určité skupiny a předvídat vzorce nakupování podle chování zákazníků se stejným "nákupním profilem".

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.