facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Technologie dokáže odhalit perspektivního zákazníka

Zkvalitňování online obchodů je problém, se kterým se potýkají všechny firmy provozující webové servery pro zákazníky. Amit Fisher, člen izraelského výzkumného centra IBM, teď přišel na způsob, jak u každého online zákazníka přesně předvídat jeho potenciální dlouhodobou hodnotu (Customer Lifetime Value, CLV, peněžně vyjádřený ukazatel reprezentující přínos klienta pro společnost).

Přestože modely, které předpovídají dlouhodobou hodnotu zákazníka, už existují, jejich hodnocení vycházejí výlučně z analýzy historických dat o jednom zákazníkovi. Nová technologie IBM umožňuje odhadnout potenciální dlouhodobou hodnotu i v případě relativně nových zákazníků. Je založená nejen na neustálém interpretování vzorců nakupování u jednoho konkrétního zákazníka, ale také na online aktivitách jiných, zavedenějších zákazníků. Pomocí sledování a vyhodnocování kupního chování při prvních návštěvách dokáže model zařadit nového zákazníka do určité skupiny a předvídat vzorce nakupování podle chování zákazníků se stejným "nákupním profilem".

 
  

- PR -

Pět způsobů, jak AI změní náš svět k nepoznání

AI_analyzuje_data-PR.jpegUmělá inteligence (AI) a strojové učení (ML) přináší už více než 10 let podnikům i výzkumníkům stále možnosti. Ať už jde o využití prediktivní analýzy k předvídání údržby zařízení, nástroje počítačového vidění, které dávají oči robotům na automatických montážních linkách, nebo digitální dvojčata sloužící k simulaci fungování továren, měst, a dokonce i celých ekonomik, seznam aplikací poháněných AI je dlouhý a stále se prodlužuje.

  

- PR -

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.