- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (51)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Tech trendy 2019 - AI, prožitkový marketing a chytré IoT
V posledním desetiletí významně ovlivnily prakticky všechny sektory průmyslu a služeb trendy jako cloud, datová analytika, blockchain nebo kognitivní a digitální realita. V nadcházejícím období budou podnikový sektor, marketing a služby podstatně měnit umělá inteligence (AI), internet věcí (IoT) propojený 5G sítěmi či nová generace marketingových nástrojů a technik. To jsou klíčové trendy dle nejnovější studie Deloitte Tech Trends 2019: Beyond the digital frontier.


Podle více než tisícovky oslovených vedoucích IT pracovníků vidí nadnárodní společnosti a další velké organizace největší výhody AI ve zdokonalení produktů (44 %), optimalizaci interních procesů (42 %) a zlepšeném rozhodování (35 %).
„Role AI ve firmách rychle poroste. Kognitivní nástroje jsou v IT prostředí dnes již prakticky standardem. V následujících letech bude AI sloužit nejen ke zvýšení výkonnosti zaměstnanců, ale ve větší míře i k automatizaci řady obchodních a provozních procesů,“ říká Štěpán Húsek, partner technologického poradenství v oddělení poradenských služeb Deloitte.
Plného využití potenciálu IoT se podle expertů Deloitte dočkáme až s letošním nástupem sítí páté generace (5G). 5G sítě nabídnou vyšší přenosovou rychlosti a nižší latenci. A do konce roku 2020 spustí síť nové generace na 51 operátorů.
Sociální a mobilní platformy se pomalu stávají minulostí. Nástroje pro správu obsahu nebo SEO nahradí nová generace marketingových nástrojů a technik. Ty se zaměří na zákaznickou zkušenost, budování důvěry, angažovanost a přesně změří dopad marketingových aktivit. Odborníci Deloitte předpovídají, že prožitkový marketing využívající analytické a kognitivní nástroje umožní přesněji interpretovat chování a přání zákazníků a dokáže na základě dat určit způsob, jak s nimi nejlépe pracovat.
„Šéfové marketingu a IT budou nuceni začít využívat arzenál nových marketingových nástrojů, které jim nastupující technologie nabídnou. Zejména data jim umožní hlubší porozumění zákazníkům. Během rozhodovacího procesu zákazníka analytika v reálném čase vyhodnotí, kdy a jak mu poskytnout určitý prožitek. A nakonec by jim nové technologie měly umožnit dodat zákazníkovi relevantní obsah ve správný čas,“ dodává Štěpán Húsek.
Další témata studie Tech Trends 2019:
- NoOps: Technologie cloud computingu povede k automatizaci. Pro správu IT infrastruktury a softwaru již nebude zapotřebí speciální tým. To umožní nasadit IT zdroje na činnosti, které přímo podporují obchodní výsledky firem.
- Inteligentní uživatelská rozhraní: Od tradiční komunikace prostřednictvím klávesnice a dotykové obrazovky se dostáváme ke komunikaci pomocí hlasových příkazů.
- DevSecOps: Jde o zkratku pro vývoj, zabezpečení a provoz, které se snaží od počátku vývoje aplikace automatizovat bezpečností úlohy tím, že do pracovního postupu vloží důležité procesy a prvky zabezpečení.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce
18.6. | Webinář: Jak optimalizovat nákupní procesy s Odoo? |
29.9. | The Massive IoT Conference |