Aktuality -> Komunikace a sítě - 11. 11. 2019

T-Mobile pokryje do konce roku optikou 100 000 domácností

T-Mobile úspěšně plní svůj plán pokrýt do konce roku 2025 jeden milion tuzemských domácnosti optickou sítí. Na konci letošního roku operátor očekává, že počet domácností, pro které bude k dispozici optika, překročí číslo 100 000. Optická síť T-Mobile je kategorie FTTH, čili optické vlákno vede přímo do bytu či domu zákazníka a využívá technologii 10GPON umožňující přenosovou rychlost až 10Gbit/s. Zákazníkům tak přináší nejmodernější prvky připojení k internetu současnosti, které vynikají vysokou spolehlivostí a kvalitou oproti jiným technologiím, např. wifi nebo kabelovému připojení.



„Optická síť je budoucností T-Mobile. Předpokládáme, že zájem zákazníků o ještě rychlejší data na fixní síti nadále poroste. V průběhu letošního roku jsme dosáhli na sto tisíc pokrytých domácností optikou a v tomto trendu chceme pokračovat i v příštím roce. Vše bude záležet na tempu schvalování stavebních prací a na naší schopnosti získávat povolení k výstavbě. Rozjednaných lokalit je skutečně mnoho. A samozřejmě také na spolupráci s lokálními ISP,“ říká Juraj Bóna, výkonný ředitel T-Mobile Czech Republic.

Posledním příkladem úspěšného naplňování strategie je akvizice společnosti Planet A, která se k 31. 10. 2019 stala dceřinou společností operátora T-Mobile. Planet A je úspěšný telekomunikační operátor, který pod značkou aim poskytuje svoje služby v Praze a jeho akvizicí operátor T-Mobile posiluje pozici na tomto důležitém trhu.

T-Mobile bude v rozšiřování optického internetu nadále pokračovat. Stav internetového připojení v českých městech a obcích totiž nevyhovuje rostoucím požadavkům domácností a firem na kvalitní a rychlé připojení. Řešením je optický internet, který má ale podle průzkumu společnosti Kantar jen 15 % uživatelů, a to hlavně v největších městech. To však v nejbližších několika letech přestane stačit. Obce, které nebudou aktivně usilovat o zavedení optického internetu, začnou zaostávat, stejně jako kdyby před sto lety odmítly třeba zavedení železnice.


 
  

- PR -

AI už není jen trend, ale potvrzuje svou reálnou sílu v byznysu

Generativní umělá inteligence už není jen experimentem technologických nadšenců, ale stává se významnou součástí fungování firem a organizací. Často se prezentuje marketingovým pozlátkem, ale pokud má fungovat ve složitém světě organizací, nestačí jen začít. Důležité je vybudovat celé zázemí, které jí dá reálnou hodnotu. To je hlavní poselství 22. ročníku technologické konference SOFTECON 2025, kterou pořádala společnost SOFTEC. Akce se zúčastnilo přes 300 odborníků z bank, pojišťoven, telekomunikací i veřejného sektoru.

  

- PR -

Od nadšení „devadesátek“ k úspěšnému podnikání v EMS

torola_microchip_01.jpgHistorie společnosti TOROLA electronic, spol. s r.o., se datuje od roku 1991, kdy se tři vysokoškolští kamarádi, kteří do té doby pracovali ve společnostech TESLA Třinec a TESLA Rožnov pod Radhoštěm, rozhodli založit vlastní firmu. A protože měli zálibu v elektronice a pracovali v elektrotechnickém průmyslu, směřovala i jejich vlastní budoucnost právě tímto směrem.