facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 23. 7. 2020 - Zdeněk Gric

T-Mobile: Češi vyměnili vzdálenější destinace za pobyty v sousedních státech, Jadran si ale vzít nenechali

Omezení pohybu a riziko nákazy zahýbalo s dovolenkovými preferencemi obyvatel Česka. Češi si nenechali vzít svůj Jadran a do Chorvatska se proti loňsku vydalo jen o třetinu méně turistů. V případě Itálie, Řecka či Španělska je ale propad už tříčtvrtinový. A téměř k nule spadly exotické destinace jako Turecko, Tunisko nebo Egypt. Nahradili je zřejmě naši sousedé: vzrostl počet českých zákazníků na Slovensku a v Polsku.



„V prvních dvou prázdninových týdnech jsme registrovali o 13 % SIM karet v zahraničí méně než ve stejném období loňského roku. Výraznější změny jsou patrné v samotné struktuře letních destinací,“ říká Adéla Ráčková, manažerka oddělení Big data a pokročilá analytika. Seznam nejčastějších pěti destinací podle počtu SIM zůstal proti loňsku stejný, jen se změnilo jejich pořadí.

Počet lidí mířících do Německa se v podstatě nezměnil, a tato země si udržela první příčku. Na druhé místo se letos prodralo právě Slovensko, které přilákalo o 7 % více Čechů, polepšilo si také Polsko, kde se návštěvnost z naší země zvedla o 51 %. U Rakouska pokles o 12 % znamenal sestup na čtvrtou příčku. Pro Chorvatsko třetinový pokles přinesl jistotu, že i letos žebříček TOP 5 uzavře odspodu.

Zatímco k našim sousedům se tedy v prvních červencových dnech vydal srovnatelný či dokonce vyšší počet cestujících, a ani na Jadran Češi nezanevřeli, další oblíbené přímořské destinace se musely vypořádat s výrazným odlivem našich turistů. Do Řecka a Španělska jich zamířilo o 78 % méně, do Itálie pak o 75 %. Ještě výraznější propad zaznamenalo Portugalsko (85 %) a Turecko (95 %), Tunisko a Egypt spadly téměř o 100 %.

TOP 5 zemí podle počtu SIM T-Mobile v prvních dvou červencových týdnech:

  2019 2020
1. Německo Německo
2. Rakousko Slovensko
3. Slovensko Polsko
4. Polsko Rakousko
5. Chorvatsko Chorvatsko

 


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.