Aktuality -> IT Projekty - 13. 10. 2016

SŽDC má nové kontrolně analytické centrum řízení dopravy na železnici

SŽDCKontrolně analytické centrum vybudovala ČD - Telematika pro společnost Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která jej využije ke zlepšení efektivity dálkového řízení železniční dopravy a v důsledku snad i ke snížení nehodovosti a zvýšení bezpečnosti na železnici. Kontrolně analytické centrum získává informace ze systémů pro snímání a záznam hlasové komunikace, kamerových systémů, dispečerských monitorů a logů ze zabezpečovacích zařízení, jako jsou například železniční přejezdy, tato data integruje a archivuje. Vybraným pracovníkům Správy železniční dopravní cesty je přístupný online a to i prostřednictvím webového rozhraní, což zjednodušuje práci dispečerských a kontrolních pracovníků.



Vybudování nového centra byl komplexní IT projekt, který zahrnoval všechny vrstvy informačních technologií od technické přes serverovou infrastrukturu až po aplikačně-integrační část. Centrum je dislokované ve 34 technologických lokalitách v rámci České republiky. Centrální prvky jsou z bezpečnostních důvodů umístěny ve dvou lokalitách, a sice v Centrálním dispečerském pracovišti Přerov (jde o primární datové centrum) a Centrálním dispečerském pracovišti Praha. Tato pracoviště se navzájem plně zálohují.

Technici ČD - Telematiky při zprovozňování technologií pro KAC v datacentru. Zdroj: ČD – Telematika
Technici ČD - Telematiky při zprovozňování technologií pro KAC v datacentru. Zdroj: ČD – Telematika.

Na realizaci kontrolního analytického centra spolupracovaly jako subdodavatelé také společnosti Clarystone, TTC Marconi, AŽD Praha, Retia, SUDOP Praha a SUDOP Brno.


 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.