Aktuality -> IT Projekty - 23. 3. 2006

Systém automatického mýta ve Stockholmu

IBMmyto.jpgKongesce čili zahlcení ulic vozidly je vážným problémem všech větších měst na světě. To živě ilustroval pohled z horního patra Tančícího domu, kde firma IBM prezentovala úspěšné zavedení automatického systému výběru mýta ve Stockholmu. Tento systém je nejdůležitější zbraní proti kongesci, v případě Stockholmu ho doplnilo ještě zdokonalení systému MHD a zvýšení počtu záchytných parkovišť.

Systém mýta byl uveden do provozu v lednu a do konce července bude ve zkušebním provozu. Potom sami obyvatelé Stockholmu v referendu určí, zda si systém přejí zachovat. Dá se očekávat kladná odpověď, dopravní zatížení v mýtních bodech kleslo o 25 %, což mělo příznivé důsledky na plynulost dopravy i ekologii. Zatímco v počátcích projektu byla proti jeho zavedení valná většina obyvatel, dnes jsou síly zhruba vyrovnané. V provozu se výrazně snížily zejména ranní a večerní špičky (a objevilo se dříve nezjištěné zvýšení provozu v době po době zpoplatnění, která je od 6:30 do 18:30 h), intenzita provozu je mnohem rovnoměrnější. Systém městského mýta pokrývá oblast 24 čtverečních kilometrů v centrální části města a je kordónový, vozy s on-board jednotkou (její použití je nepovinné, ale usnadňuje „život“ zejména častým návštěvníkům středu města – zatím jich bylo distribuováno cca 400 000) jsou detekovány mikrovlnnou jednotkou a navíc je použit i laser a dvě kamery zaměřené na přední a zadní poznávací značku. Klíčovým požadavkem na systém elektronického výběru mýtného je jeho komplexnost a zejména naprostá spolehlivost. Firma IBM jej ve Stockholmu realizovala s pomocí řady místních partnerů.

 
  

- PR -

Repasované dárky pod stromeček: Chytré Vánoce bez utrácení

Vánoce se blíží a s nimi i tradiční honba za dárky. Co kdybyste letos vsadili na něco jiného než novou elektroniku? Repasované notebooky, počítače, iPhony nebo iPady můžou být skvělým dárkem, který potěší, nevyprázdní peněženku a je i ekologický. Zjistěte, proč právě repasy patří pod letošní stromeček.

  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.