- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (77)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (33)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (70)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tiskBranžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
Partneři webu
Aktuality -> IT Projekty - 23. 3. 2006
Systém automatického mýta ve Stockholmu
Kongesce čili zahlcení ulic vozidly je vážným problémem všech větších měst na světě. To živě ilustroval pohled z horního patra Tančícího domu, kde firma IBM prezentovala úspěšné zavedení automatického systému výběru mýta ve Stockholmu. Tento systém je nejdůležitější zbraní proti kongesci, v případě Stockholmu ho doplnilo ještě zdokonalení systému MHD a zvýšení počtu záchytných parkovišť.

Systém mýta byl uveden do provozu v lednu a do konce července bude ve zkušebním provozu. Potom sami obyvatelé Stockholmu v referendu určí, zda si systém přejí zachovat. Dá se očekávat kladná odpověď, dopravní zatížení v mýtních bodech kleslo o 25 %, což mělo příznivé důsledky na plynulost dopravy i ekologii. Zatímco v počátcích projektu byla proti jeho zavedení valná většina obyvatel, dnes jsou síly zhruba vyrovnané. V provozu se výrazně snížily zejména ranní a večerní špičky (a objevilo se dříve nezjištěné zvýšení provozu v době po době zpoplatnění, která je od 6:30 do 18:30 h), intenzita provozu je mnohem rovnoměrnější. Systém městského mýta pokrývá oblast 24 čtverečních kilometrů v centrální části města a je kordónový, vozy s on-board jednotkou (její použití je nepovinné, ale usnadňuje „život“ zejména častým návštěvníkům středu města – zatím jich bylo distribuováno cca 400 000) jsou detekovány mikrovlnnou jednotkou a navíc je použit i laser a dvě kamery zaměřené na přední a zadní poznávací značku. Klíčovým požadavkem na systém elektronického výběru mýtného je jeho komplexnost a zejména naprostá spolehlivost. Firma IBM jej ve Stockholmu realizovala s pomocí řady místních partnerů.
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
IT Systems podporuje
Formulář pro přidání akce









