facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 27. 2. 2006

Systém archivní a spisové služby MO

Ministerstvo obrany zahájilo rutinní provoz Systému pro automatizaci archivní a spisové služby (ASAS), jehož dodavatelem se na základě výběrového řízení stala společnost GORDIC. Řešení realizované prostřednictvím systému spisové služby GINIS-SSL zahrnuje kompletní proces řízení dokumentů resortu od jejich příjmu či vzniku, přes jejich vyřizování až po uložení do spisovny včetně tvorby skartačních návrhů. Jeho součástí je také elektronická podatelna a kompletní správa elektronických dokumentů.

Předmětem projektu bylo provedení analýzy dosavadního a požadovaného stavu spisové služby, návrh pracovních postupů a metodiky a realizace takto navrženého řešení na klíčových organizačních jednotkách MO. Implementace proběhla podle plánovaného harmonogramu – od počátku analýzy, přes zkušební provoz, vyškolení uživatelů až po předání do ostrého provozu uplynuly pouze 3 měsíce. Systém je nyní provozován nad databází MS SQL v rozsahu 360 uživatelů. Prostřednictvím standardizovaného formátu XML umožňuje výměnu dat s dalšími systémy resortu a je připraven na integraci do Průřezového informačního systému ministerstva obrany (PRIS MO). Součástí realizace projektu je také dodávka identifikátorů – štítků s čárovým kódem pro označování dokumentů se zárukou unikátnosti.

 
  

- PR -

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.