facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 4. 7. 2007

Podvodné servery i mezi placenými odkazy ve vyhledávačích

siteadvisor_google_727.jpgSpolečnost McAfee zveřejnila aktualizovanou verzi analýzy „Situace v oblasti zabezpečení vyhledávacích služeb“. Aktuální výsledky ukazují, že ačkoliv celkový podíl potenciálně rizikových odkazů ve výsledcích vyhledávacích služeb poklesl na hodnotu okolo 1 procenta, sponzorované odkazy (tj. odkazy, jejichž zveřejnění je placeno inzerentem) jsou výrazně rizikovější než výsledky „regulérního“ vyhledávání. Studie zahrnula pět hlavních vyhledávacích nástrojů používaných v USA – Google, Yahoo!, MSN, AOL a Ask, které odpovídají 93 procentům veškerého používání vyhledávacích služeb. Základem studie byla analýza prvních 50 odkazů, které vyhledávač vracel jako odpověď. V rámci studie bylo zadáno 2 300 běžných klíčových slov a frází, které byly vybrány ze seznamů typu Google Zeitgeist, Yahoo! Buzz a dalších oborových zdrojů.

Mezi klíčová zjištění studie patří:

- Až 4,0 procent výsledků vyhledávání obsahovalo odkaz na nějaký rizikový web.

- Služba America Online vrací nejbezpečnější výsledky vyhledávání. Pouze 2,9 procent odkazů vede na servery označené aplikací McAfee SiteAdvisor červeně nebo žlutě.

- Sponzorované odkazy směřují na rizikové servery až 2,4krát častěji než výsledky „regulérního“ vyhledávání. Celých 6,9 procent veškerých sponzorovaných odkazů označuje aplikace McAfee SiteAdvisor červeně nebo žlutě.

- Největší rizika i nadále představuje vyhledávání slov spadajících do oblasti digitální hudby a technologií. Fráze „digital music“ vedla k vrácení výsledků, mezi nimiž bylo až 19,1 procent odkazů na rizikové servery. Následovaly fráze „tech toys“ (technické hračky) a populární klíčová slova jako chat a wallpaper („tapeta“, pozadí plochy počítače).

- Programy pro sdílení souborů patří také mezi nejrizikovější klíčová slova. Nebezpečné jsou výsledky vyhledávání systémů pro sdílení souborů Bearshare (45,9 procent rizikových výsledků), limewire (37,1 procent), kazaa (34,9 procent) a winmix (32 procent).

- V seznamech sponzorovaných odkazů je celých 3,2 procent odkazů směřujících na podvodné servery.

- Ve výsledcích vyhledávání, které se týká „obsahu pro dospělé“ (erotický obsah), se podíl rizikových serverů od konce loňského roku zvýšil o 17,5 procenta, a rizikové odkazy nyní představují 9,4 procent veškerých výsledků vyhledávání v této kategorii.

 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.