Aktuality -> IT Projekty - 3. 5. 2016

Strojírenská firma MESgroup Czech přešla z ekonomického systému na HELIOS Orange

MESgroup, HELIOS OrangeKovoobrábění a dodávky ve strojírenském průmyslu – to je hlavní náplň činnosti společnosti MESgroup Czech, které na konci loňského roku přešla z ekonomického systému na informační systém HELIOS Orange. V ostrém provozu systém funguje již od prosince 2015, ale firma MESgroup stále pracuje na tom, aby co nejlépe využila potenciál nového informačního systému. Právě nyní např. probíhají školení uživatelů pro moduly Kapacitní plánování a Controlling.



Před nasazením systému HELIOS Orange firma využívala jednodušší ekonomický systém, který jí stačil, dokud nezačala s vlastní výrobou. Jenže v roce 2014 firma pořídila první obráběcí stroje a z původně obchodní firmy se stala i firma výrobní. Od té doby zde rozšířili strojový park na aktuálních šest CNC obráběcích frézovacích center a původně používaný ekonomický systém už nebyl dostačující pro nově vzniklé potřeby řízení výroby.

Miroslav Kadlček, jednatel MESgroup, k prvním zkušenostem s novým informačním systémem uvedl: „Za hlavní přínos považuji variabilitu systému. Velmi užitečné pro nás bylo pořízení modulu Obecné importy, který využíváme především na import kmenových karet a nabídkových sestav, Nemalou výhodou je i možnost propojit více tabulek v databázi a vytvořit si tak vlastní přehled. Finanční přínosy není po tak krátké době provozu možné ještě posoudit.“


 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.