facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 6. 8. 2013

Statistika za rok 2012: Čtyři z 10 prodaných CRM systémů bylo SaaS

CRM_il.jpg40 % CRM systémů prodaných v roce 2012 bylo na bázi SaaS. To je jeden ze závěrů studie trhu analytické společnosti Gartner, na kterou ve svém článku upozornil přispěvatel časopisu Forbes Louis Columbus. Zároveň lze očekávat, že toto číslo bude v následujících letech dále růst.

Columbus čerpal z posledního gartnerovského reportu Market Share Analysis: Customer Relationship Management Software, Worldwide, 2012. Důvody masivního rozšiřování CRM systémů poskytovaných formou SaaS jsou v období, kdy řada firem obměňuje starší systémy, zřejmé, cituje zprávu Gartneru. Je to především jednoduchost nasazení v porovnání s on-premise alternativami a nové možnosti propojení a funkce, které tradiční systémy nenabízejí.

Celosvětový trh s CRM softwarem vzrostl loni o 12,5 %, což je v porovnání s ostatními segmenty podnikového SW třikrát silnější růst. Drtivá většina výdajů z celkem 18 miliard USD přitom byla realizována na trzích Severní Ameriky a západní Evropy (80 %). Silný růst poptávky po CRM je v Číně a zemích Latinské Ameriky, kde trh meziročně rostl o více jak čtvrtinu. Lídrem mezi dodavateli je se 14% podílem Salesforce.com následovaný SAPem (12,9% podíl), Oraclem (11,1% podíl), Microsoftem (6,3% podíl) a IBM (3,6% podíl). Na vzestupu jsou menší dodavatelé jako Zoho, Hybris, Teradata nebo Bazaarvoice, kteří rostou v řádech desítek procent.



Co se týká jednotlivých subsegmentů trhu, nejvíce firmy podle Gartneru utratily za software určený pro služby zákazníkům a jejich podporu (36,8 % celkových výdajů), dále pak za podporu prodeje (26,3 % celkových výdajů), marketingu (20 % celkových výdajů) a e-commerce (16,9 % celkových výdajů).

 
  

- PR -

Transformace bankovnictví a pojišťovnictví v éře umělé inteligence

Umělá inteligence se stala hy­ba­te­lem digitální revoluce ve finančním sektoru. Přináší bezprecedentní možnosti automatizace, personalizace služeb a optimalizace rizik. Přestože potenciál AI je enormní, jen malá část bank má připravenou komplexní strategii pro její implementaci.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.