- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
SSI Energy má vlastní dispečerský systém SSI-E pro energetický management
Společnost SSI Energy, která na českém a slovenském trhu poskytuje služby integrovaného facility managementu, stále rozvíjí spektrum svých služeb včetně vývoje vlastních nástrojů. Aktuálně vyvinula vlastní systém SSI-E pro řízení energetického managementu.


„V minulých týdnech jsme spustili do provozu vlastní systém řízení SSI-E. Ten je ústřední částí celé naší infrastruktury energetického managementu a zajišťuje službu pro komplexní dohled nad všemi provozovanými technologiemi. Tato cloudová služba zajišťuje jednotné, centralizované zpracování dat a jejich snadnou dostupnost jak pro lokální obsluhu či centrální dohled, tak případně manažerský přístup,“ říká Leoš Aldorf, generální ředitel SSI Energy a dodává: „Systém dokáže plnohodnotně nahradit lokální dispečink, a navíc doplňuje funkce pro pokročilé vyhodnocování dat, reporty a snadný přístup z mobilních zařízení pro různorodou škálu pracovníků. Díky plné otevřenosti je možno k SSI-E volně napojovat další systémy, které potřebují s provozními daty dále pracovat.“
Leoš Aldorf, ředitel SSI Energy
Systém SSI-E prezentuje výsledky uživateli přehledovými grafy historických údajů, ze kterých je možné analyzovat a vyhodnocovat efektivnost provozu jednotlivých zařízení, tzv. energetické dashboardy. Dále tento systém generuje pravidelné reporty, které jsou přizpůsobeny potřebám jednotlivých uživatelů a notifikace o důležitých událostech, hodnotách a stavech, které mají vliv na efektivnost provozu energetických zařízení.
Jak probíhá implementace systému SSI-E? „V první fázi do systému instalujeme datové body ke sledování měření spotřeby a zařízení k dohledu nad parametry vnitřního prostředí. Následně lze po detailním posouzení součástí probíhajících prací připojovat další zařízení energetického hospodářství a takto postupně rozšiřujeme platformu energetického managementu provozovaných objektů. Pro podporu systému postupně vyvíjíme další nadstavby. Z hlediska energetického managementu je pro naši činnost zásadní modul SSI-E Analytics, který slouží k automatizované analýze měřených dat,“ prozrazuje Leoš Aldorf.
Data jsou v systému SSI-E dostupná všem oprávněným uživatelům a návazným systémům pro případné další zpracování, takže je po dohodě může sledovat i zákazník. Dispečerský systém SSI-E je nejčastěji provozován jako služba „Software as a service“. V rámci této služby jsou dostupná jak veškerá online měřená data, tak i historická data. Díky bohatým možnostem exportu dat v systému SSI-E je možné například kdykoliv zálohovat veškerá měřená data v čitelné podobě, případně mohou být data využívána dalšími energetickými experty v návazných projektech. Tím je zcela minimalizována závislost na jednom konkrétním technickém řešení.
Díky cloudovému řešení není omezen počet koncových uživatelů, kteří se systémem pracují. K systému lze přistupovat z jakéhokoliv PC či jiného chytrého zařízení jako třeba telefon nebo tablet. Postačí pouze připojení na internet a internetový prohlížeč. Každý uživatel je identifikován a pod uživatelským jménem a heslem vpuštěn pouze do části funkcí svého zájmu. V systému je možné vytvořit specializované obrazovky pro konkrétního zákazníka jak pro počítač, tak pro mobilní zařízení.
V rámci řádného energetického managementu nelze jednotlivé kroky provádět autonomně bez vztahu ke konkrétním budovám a zařízením. Spolupráce provozních složek je mnohdy nejdůležitějším momentem k dosažení cíle optimalizace. „Ve většině případů zajišťujeme v úvodu naší činnosti vlastní technický pasport předmětných budov a zařízení, eventuálně zpracováváme energetický audit, který upřesní a přiblíží možnosti řešení k realizaci budoucích úspor, jež jsou následně prezentovány na společných setkáních v intervalech a úrovni dle vzájemné dohody se všemi našimi klienty. Na základě poznání ze získaných dat je pak možné díky provozním zkušenostem klienta efektivněji řešit budoucí optimalizaci provozu s cílem dosáhnout maximálních úspor při dodržení požadovaného komfortu všech uživatelů v daných objektech,“ dodává Leoš Aldorf.
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Formulář pro přidání akce
15.5. | Konference SCADA Security |
22.5. | Akce pro automobilové dodavatele "3DEXPERIENCE... |
12.6. | Konference ABIA CZ 2025: setkání zákazníků a partnerů... |
29.9. | The Massive IoT Conference |