facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 4. 8. 2020

Sportovní prodejny PPG Group zavádí elektronickou výměnu dokladů a plánují nasazení umělé inteligence

PPG GroupSpolečnost PPG Group se svými dodavateli nově komunikuje elektronicky přes EDI. V elektronicky strukturovaných zprávách posílá a přijímá objednávky, dodací listy a faktury. PPG Group, pod kterou spadá největší síť slovenských sportovních prodejen Exisport, plánuje do budoucna propojit EDI také s umělou inteligencí.


Altair - konference

Hlavním impulsem k zavedení elektronické výměny dokladů (EDI) byly pro PPG Group zdlouhavé procesy během příjmu zboží. „Obvykle posíláme jednu velkou objednávku dvakrát do roka, dodavatel nám pak zboží posílá průběžně. Doteď jsme museli při každé dodávce zboží ručně dohledávat a kontrolovat, zda zboží odpovídá původní objednávce. Zabralo to spoustu času a neobešlo se to bez chyb," popisuje Gabriel Galeštok, jednatel PPG Group. Proto se vedení firmy rozhodlo pořídit EDI, které doklady automaticky hlídá a páruje. „Po krátkém on-line průzkumu jsme oslovili dva dodavatele EDI. Nakonec jsme si vybrali Orion EDI od firmy Grit, u kterého nám více vyhovovala cena a zákaznický servis,” pokračuje Galeštok.

Implementace nového systému byla hotová za dva měsíce. Její součástí bylo i zapojení dodavatelů. „Všechny dodavatele PPG Group jsme kontaktovali a předali jim přesné pokyny, jak EDI aktivovat nebo na něj přejít. Klient v tomto ohledu nemusel nic řešit,” popisuje proces David Reichel, produktový manager Orion EDI ve společnosti Grit. PPG Group si tak už od května 2020 vyměňuje doklady elektronicky s 15 klíčovými dodavateli zboží z celého světa a do budoucna počítá s dalšími. Elektronicky posílá a přijímá všechny objednávky, dodací listy a faktury pro všech 21 prodejen včetně jejich e-shopů. S EDI denně pracuje IT oddělení, skladníci, obchod i účtárna.

Prodejce sportovní výbavy má s EDI plány také do budoucna: „Chceme implementovat umělou inteligenci, která zrychlí proces doplňování zboží. Například vytvoří objednávky na chybějící kusy. To by bez automatického proudění dokladů prostřednictvím EDI nebylo možné,” vysvětluje Galeštok.
 


 
  

- Inzerce -

Pozvánka na webinář Infor pro potravinářské společnosti

Požadavky spotřebitelů na větší inovace a transparentnost produktů, stále se zvyšující tlaky na kvalitu a dodržování předpisů, těsnější marže, příležitosti pro nové prodejní kanály a dynamická pracovní síla, to jsou jen některé z faktorů, které posouvají dynamiku trhu až do bodu, kdy výrobci potravin a nápojů musí přijmout nový přístup ke svému podnikání.