- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (16)
- Cloud computing (IaaS) (20)
- Cloud computing (SaaS) (43)
- CRM (55)
- EAM (17)
- ECM - správa obsahu (23)
- Ekonomické systémy (64)
- ERP (85)
- HRM (39)
- ITSM (4)
- MES (26)
- Řízení výroby (53)
- WMS (22)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (24)
- Dodavatelé CRM (45)
- Dodavatelé DW-BI (49)
- Dodavatelé ERP (79)
- Informační bezpečnost (37)
- IT řešení pro logistiku (44)
- IT řešení pro stavebnictví (37)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (43)















Společnost MoroSystems se zapojila do projektu Bankovní identita
Do projektu Bankovní identita, který lidem umožní snadnou autentizaci a přihlašování k nejrůznějším internetovým službám, se připojil také brněnský vývojář platebních a informačních systémů společnost MoroSystems. Díky BankID se lidé budou moci připojovat nejen k softwaru MoroSystems a dalších zapojených firem, ale také třeba k e-shopům nebo portálům a službám státní správy, a to pomocí přihlašovacích údajů ze svého internetového bankovnictví.


Společnost MoroSystems, která mimo jiné vyvíjí fintech řešení a informační systémy, se zapojila do projektu Bankovní identita, který by měl počínaje letošním rokem lidem umožnit přístup k nejrůznějším internetovým službám pomocí přihlašovacích údajů k internetovému bankovnictví (BankID). „Většina lidí internetové bankovnictví bez problémů používá. Projekt Bankovní identita by proto mohl výrazně přispět k digitalizaci Česka. Jako dodavatelé fintech řešení proto nechceme a ani nemůžeme stát stranou,“ sdělil Radek Teichmann, technický ředitel společnosti MoroSystems.
Radek Teichmann
Hlavní výhodou technologie BankID je bezpečná identifikace zákazníka. Lidé proto mohou tento způsob přihlášení používat i u služeb, kde je například ze zákona vyžadováno důkladnější ověření identity zákazníka. Kromě portálů státní správy může jít třeba o klientské portály pojišťoven a dodavatelů energií, vodáren a dalších služeb, které vyžadují bezpečnější autentizaci osob. Využití bankovní identity umožní firmám získat také přístup i aktualizaci údajů ze základních registrů státu, čímž se výrazně zjednoduší onboarding zákazníků. „Internetové bankovnictví u nás podle údajů české bankovní asociace využívá 97 procent obyvatel připojených k internetu. BankID je proto logickou a bezpečnou cestou, jak mohou firmy autentizovat zákazníky,“ popisuje výhody Radek Teichmann.
Nejde ale jen o autentizaci přístupů k internetovým službám. „BankID se dobře uplatní třeba v digitalizovaném podepisování smluv, kdy může vhodně doplnit stávající možnosti elektronického podepisování,“ doplnil Radek Teichmann. Firmy mohou s pomocí BankID rozšířit své služby o možnost podepisování PDF dokumentů na úrovni zaručeného podpisu, využívat bankovní standardy ověřování a identifikace zákazníků (KYC) nebo vyhovět legislativním požadavkům z hlediska prevence praní špinavých peněz (AML).
Bankovní identitu je možné používat od 1. ledna letošního roku. Skutečný start těchto služeb ve větším měřítku se však v Česku očekává někdy v polovině roku. „BankID je opravdu zásadní událostí z hlediska digitalizace České republiky a jsme rádi, že jako významný hráč v oboru fintech můžeme být u toho,“ shrnul Radek Teichmann ze společnosti MoroSystems.
Bankovní identita
Bankovní identita je projekt České bankovní asociace a velkých bank působících v ČR, díky němuž se kterákoli banka v Česku může stát takzvaným poskytovatelem elektronické identity v souladu se zákonem o elektronické identifikaci. To umožní milionům uživatelů internetového bankovnictví připojit se k portálům s elektronickými službami státu či soukromých firem přes přihlašovací údaje do banky, tedy svou takzvanou elektronickou bankovní identitu.
Identifikace pomocí internetového bankovnictví se už běžně používá například v severských zemích, kde umožňuje kromě přístupů na portály státní správy třeba také rychlé ověření bonity při žádostech o úvěr nebo ve sdílené ekonomice. Očekává se rovněž větší zapojení BankID v pojišťovnictví a v e-commerce při případných požadavcích na věkovou restrikci zákazníků (prodej alkoholu, tabákových výrobků a podobně).
![]() ![]() | ||||||
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
23.3. | IT Security Workshop |
25.3. | Python Day ONLINE 2021 |
7.4. | Bankovní identita |
22.4. | ALVAO Inspiration Day 2021 |
20.5. | DIGITAL TRUST & PAPERLESS |
Formulář pro přidání akce
17.3. | Webinář: Automatizace a digitalizace HR oddělení |
18.3. | Jak se dá kouzlit v systémech DMS/ECM? |
31.3. | Webinář: Jak zefektivnit práci advokátní kanceláře?... |