facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 7. 4. 2014

Softwarový trh prochází změnou a roste

jedničkou je Microsoft následovaný Oraclem a IBM

world.jpgCelosvětový trh se softwarem loni vzrostl o 4,8 % a souhrnné tržby dodavatelů dosáhly 407 miliard USD. S těmito výsledky přišla ve svém pravidelném reportu analytická společnost Gartner. Lídrem trhu byl opět Microsoft, na druhou pozici se poprvé dostal Oracle a trojici největších dodavatelů roku 2013 uzavřelo IBM.

Podle analytiků se softwarové odvětví nachází uprostřed několikaletého přechodového cyklu, během něhož se organizace zaměřují na investice do technologií podporujících jejich existující systémy za účelem udržet svoji konkurenceschopnost. Zároveň využívají výhod cloudového modelu tam, kde to má smysl a posiluje to jejich byznys. „Softwarový trh se posledních pět let mění a cloud je významným hybatelem této změny,“uvedla Joanne Correia, viceprezidentka výzkumu společnosti Gartner. „Pádným důkazem toho je skutečnost, že se poprvé do top desítky největších dodavatelů dostal ‚čistý’ cloudový poskytovatel,“ dodala Correia s narážkou na společnost Salesforce.com, která mezi dodavateli podnikových aplikací zaznamenala největší růst tržeb (meziročně o 33 %) a v žebříčku obsadila desáté místo.

Globální trendy kolem big dat, analytiky a s tím spojené investice do databází pomohly Oraclu stát se druhým největším světovým hráčem na poli podnikového softwaru.

V České republice má podle dat Gartneru první pětka následující pořadí: Microsoft, IBM, Oracle, SAP a VMware. První dva dodavatelé obhospodařují více jak 36 % českého trhu.


(red)

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.