facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Snadnější evidence léků u farmaceutických firem

Farmaceutické firmy mohou nyní prodávat své přípravky s rádiovými štítky, které zabrání padělání léků. Společnost Siemens nabízí ve spolupráci s výrobcem obalových materiálů Limmatdruck/Zeiler řešení, které umožňuje připevnění štítků RFID (Radio Frequency Identification) na vnější obaly nebo samotné produkty. Řešení zahrnuje poradenství, integraci IT, čtecí zařízení a obalové materiály s rádiovými čipy. Ze statistik vyplývá, že každý desátý lék se stává předmětem padělání a každoročně se ztratí léky v hodnotě zhruba 40 miliard dolarů.

Farmaceutické firmy nyní mohou problém řešit bezkontaktními rádiovými etiketami, které nabízejí řadu výhod - vysokou úroveň ochrany před paděláním, transparentní logistické procesy a určování pozice, automatickou správu skladu, doložitelnost nepřerušených chladících řetězců, efektivní plánování výroby a lepší správu vráceného zboží. Společně se švýcarským výrobcem specializovaných obalových materiálů Limmatdruck/Zeiler nabízí Siemens komplexní řešení RFID pro farmaceutický průmysl. Podle ceny konkrétních léků jsou čipy připevňovány buď na vnější obalové materiály, nebo na balení jednotlivých produktů, ampulí či injekčních stříkaček. Siemens Business Services zajišťuje analýzu proveditelnosti a ziskovosti, procesní poradenství a integraci IT, divize Automatizace a pohony společnosti Siemens dodává čipy a odpovídající vysokofrekvenční čtecí a zapisovací zařízení (pracuje na úrovni 13,56 MHz) a Limmatdruck/Zeiler je dodavatelem obalových materiálů a balicích strojů.

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.