- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (76)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (34)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (68)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Slovensko spustilo nové e-služby pro občany
Společnost Softec předala do provozu systém elektronických služeb občanům, který si objednalo Ministerstvo práce, sociálních věcí a rodiny Slovenské republiky (MPSVaR SR). Slovenští občané si tak mohou přes internet podat až 40 různých žádostí o státní sociální dávky, sociální pomoc a pomoc v hmotné nouzi, a maximálně tak využít možností eGovernmentu. Zrychlí se tím vyřizování žádostí a sníží administrativní zátěž, která umožní úředníkům se více věnovat klientům a práci v terénu. Jedná se o vůbec první agendový systém, který byl meziresortně propojen s Registrem fyzických osob (RFO) a jenž má slovenským občanům usnadnit komunikaci při žádosti o jakékoliv státní sociální dávky.


Systém je přístupný z portálu MPSVR SR (employment.gov.sk) a Ústředního portálu veřejné správy (slovensko.sk). V sekci Lokátor služieb je k dispozici 40 různých typů žádostí o dávky, optimalizovaných do 19 formulářů se stejnou strukturou a vizuálem. Pro přihlášení je nutné mít elektronický občanský průkaz, tzv. eID, pro elektronické podání žádosti se zaručeným e-podpisem. O ten na Slovensku od prosince 2013 již požádalo více než 40 tisíc lidí. Dalších téměř milion občanů elektronický občanský průkaz s čipem vlastní, ale ještě nepožádalo o zaručený e-podpis.
Po přihlášení se žadateli díky propojení s Registrem fyzických osob ukáže buď žádost, o kterou má zájem (např. příspěvek na dítě), případně přehled, jaké čerpá dávky ze sociálního systému. Samozřejmě s již s předvyplněnými údaji z RFO. „Věřím, že to zvýší transparentnost úředních procesů, zkrátí čas potřebný k vyřízení dávek a s postupným dobudováním eGovernmentu odbourá nutnost osobního kontaktu s veřejnou správou,“ dodává Aleš Mičovský, výkonný ředitel Softec Group.
Formulář pro přidání akce
2.9. | Microsoft & Veeam Security Roadshow – Praha |
16.9. | Microsoft & Veeam Security Roadshow – Bratislava... |
23.9. | IT konference: Arrow Forum 2025 |
29.9. | The Massive IoT Conference |