Aktuality -> IT Projekty - 20. 8. 2015

Slovensko spustilo nové e-služby pro občany

Společnost Softec předala do provozu systém elektronických služeb občanům, který si objednalo Ministerstvo práce, sociálních věcí a rodiny Slovenské republiky (MPSVaR SR). Slovenští občané si tak mohou přes internet podat až 40 různých žádostí o státní sociální dávky, sociální pomoc a pomoc v hmotné nouzi, a maximálně tak využít možností eGovernmentu. Zrychlí se tím vyřizování žádostí a sníží administrativní zátěž, která umožní úředníkům se více věnovat klientům a práci v terénu. Jedná se o vůbec první agendový systém, který byl meziresortně propojen s Registrem fyzických osob (RFO) a jenž má slovenským občanům usnadnit komunikaci při žádosti o jakékoliv státní sociální dávky.



Systém je přístupný z portálu MPSVR SR (employment.gov.sk) a Ústředního portálu veřejné správy (slovensko.sk). V sekci Lokátor služieb je k dispozici 40 různých typů žádostí o dávky, optimalizovaných do 19 formulářů se stejnou strukturou a vizuálem. Pro přihlášení je nutné mít elektronický občanský průkaz, tzv. eID, pro elektronické podání žádosti se zaručeným e-podpisem. O ten na Slovensku od prosince 2013 již požádalo více než 40 tisíc lidí. Dalších téměř milion občanů elektronický občanský průkaz s čipem vlastní, ale ještě nepožádalo o zaručený e-podpis.

 

Po přihlášení se žadateli díky propojení s Registrem fyzických osob ukáže buď žádost, o kterou má zájem (např. příspěvek na dítě), případně přehled, jaké čerpá dávky ze sociálního systému. Samozřejmě s již s předvyplněnými údaji z RFO. „Věřím, že to zvýší transparentnost úředních procesů, zkrátí čas potřebný k vyřízení dávek a s postupným dobudováním eGovernmentu odbourá nutnost osobního kontaktu s veřejnou správou,“ dodává Aleš Mičovský, výkonný ředitel Softec Group.


 
  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy. 

  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.