Aktuality -> Komunikace a sítě - 17. 12. 2020 - Ing. Lukáš Grásgruber

Slovak Telekom spustil komerční 5G síť

EricssonSlovenský operátor Slovak Telekom spustil komerční 5G síť. Od 10. prosince pokrývá 5G síť postavená na technologiích společnosti Ericsson vybrané části Bratislavy. Kromě postupného budování komerční 5G sítě se na Slovensku plánuje také implementace první kampusové (privátní) sítě, která s sebou přinese inovace v oblasti průmyslové automatizace.



„První fázi komerční 5G sítě jsme spustili v Bratislavě a v budoucnosti bychom chtěli pokračovat v dalších aktivitách. 5G přinášíme nejen pro zákazníky v hlavním městě, ale máme také v plánu vybudovat s Ericssonem první kampusovou síť v CEIT Žilina. Věříme, že 5G je naší bránou do Průmyslu 4.0 a můžeme tak dopředu posunout hned několik odvětví slovenského průmyslu,“ řekl Branimir Marič, CTIO, Slovak Telekom.

„Síť 5G otevírá velké příležitosti pro slovenskou infrastrukturu a ekonomiku. Jsme velmi potěšení, že si Slovak Telekom vybral Ericsson jak pro 5G radiovou síť tak i pro výstavbu první kampusové sítě. V čase, kdy jsou mobilní sítě důležitější než kdykoli předtím, je 5G transformační platformou, která poskytne stabilitu v postcovidové éře při realizaci aplikací Průmyslu 4.0,“ dodala Jenny Lindqvist z Ericssonu.

Foto: Ericsson


 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.