facebook
Aktuality -> Hardware - 13. 3. 2018 15:23

Skutečně matný dotykový displej umožnila technologie Cell-In-Touch

Nástup počítačových operačních systémů, které předpokládají možnost dotykového ovládání, zkomplikoval situaci výrobcům profesionálních přenosných počítačů. Jejich uživatelé totiž pracují často v terénu a potřebují displej dobře viditelný za všech podmínek, tedy matný. Dotykové vlastnosti však byly zajišťovány zpravidla tenkou skleněnou vrstvou, jinými slovy dalším sklem, které bylo, zjednodušeně řečeno položeno na samotný displej.



Tento způsob neumožňoval dosáhnout skutečně matné, antiodrazové povrchové úpravy. Většina dotykových notebooků určená pro profesionální využití obsahovala proto displeje lesklé. Někteří výrobci, jako například Toshiba, problém řešili nanesením speciální fólie na dotykové sklo. Při důkladném prozkoumání je však tento způsob snadno odhalitelný. Pokud je například na čelní straně vestavěna kamera, je kolem ní zřetelný výřez ve zmatňující fólii. Kromě toho, dotykové sklo zvyšovalo sílu displeje a potažmo celého notebooku přibližně o 2 mm a jeho hmotnost dle úhlopříčky řádově o 0,1 kg, což bylo na úkor designu.

Průlom přineslo až po několika letech zcela nové technologické řešení – displeje označované jako Cell-In-Touch. Ty dokáží začlenit dotykovou vrstvu přímo do nitra samotného displeje. Tím odpadá potřeba vrchní skleněné vrstvy a výrobci mohou využívat osvědčené způsoby speciálních povrchových úprav samotných displejů, které skutečně eliminují odrazivost a displej zmatňují při zachování barevné přesnosti. Mezi první výrobce, kteří tyto displeje zakomponovali do svých výrobků, patří japonská Toshiba. Ta se v posledních letech úzce specializuje právě na podnikové přenosné počítače a její prémiové notebooky X30 a X40 mají integrovány právě displeje Cell-In-Touch.

„Displejovou technologii Cell-In-Touch jsme jednoznačně přivítali, protože nám umožnila dodávat náročným firemním zákazníkům naprosto profesionální řešení, díky kterému mohou pracovat za všech podmínek a nemusí slevovat ze svých vysokých nároků na design či kvalitu zobrazení,“ říká Tomáš Konečný, B2B sales manažer společnosti Toshiba pro CZ/SK a koordinátor prodeje v regionech CEE a SEE.


 
  

- Inzerce -

DMS vám pomůže s GDPR, ale nejen s GDPR

Onlio25. květen 2018 je ve znamení nabytí účinnosti obecného nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů, které je dobře známé pod zkratkou GDPR. A které díky řadě nejasností a vysokým sankcím vyvolává v mnoha firmách takřka posvátnou hrůzu.