Aktuality -> IT Business - 7. 2. 2024 - Ing. Lukáš Grásgruber

Skupina ALSO plánuje koupit SWS a její dceřiné firmy

Skupina ALSO oznámila záměr převzít společnost SWS a její dceřiné firmy Entec Solutions a SWS International. Touto akvizicí by ALSO Czech Republic výrazně posílil svou pozici na distributor­ském trhu ICT v České republice a na Slovensku. Akvizice podléhá obvyklým schvalovacím procesům, které právě probíhají.



Společnost SWS zaměstnává okolo 250 pracovníků a v roce 2022 měla obrat ve výši 8,77 miliard korun. Zaujala tak druhé místo v žebříčku TOP 100 IT společností v České republice. Její akvizice by pro skupinu ALSO znamenala významné posílení pozice na českém, resp. slovenském trhu. Loni v létě již ALSO Czech Republic dokončila fúzi se společností DAQUAS.

ALSO je jedním z předních globálních distributorů ICT, který působí celkem ve 144 zemích světa. Po celé Evropě má tematicky zaměřená kompetenční centra, např. na kybernetickou bezpečnost, umělou inteligenci nebo IoT aplikace. Nabízí přibližně 120 tisícům resellerů hardware, software a IT služby od více než 700 výrobců. ALSO má tři obchodní modely:

  • Divize Supply zahrnuje transakční sortiment hardwaru a softwaru.
  • Divize Solutions podporuje zákazníky ve vývoji IT řešení na míru a aplikací internetu věcí připravených k použití.
  • Divize Service se zaměřuje na cloudové nabídky softwaru i hardwaru založené na předplatném a platformy pro kyberne­tic­kou bezpečnost, internet věcí, virtualizaci a umělou inteligenci.

 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.