Aktuality -> IT Projekty - 7. 3. 2014

Škoda Transportation implementuje logistický systém DCIx WMS

Aimtec nasazuje ve společnosti Škoda Transportation informační systém pro řízení logistických procesů. Cílem implementace informačního systému pod názvem DCIx WMS je podpořit a usnadnit řízení složité interní logistiky v prostředí zakázkové strojírenské výroby. V rámci projektu se bude řešit řízení příjmu na materiálový sklad, doplnění materiálu do výroby dle jejích aktuálních potřeb, řízení procesů kvality a inventur včetně výstupních reportů.

Logistický systém DCIx WMS bude úzce propojen s informačním systémem pro sběr výrobních dat DCIx MES, který společnost Škoda Transportation implementovala v roce 2011. Součástí řešení je také integrace DCIx WMS na podnikový informační systém BaaN a systém na podporu kvality PALSTAT.

Hlavním cílem zavedení nového informačního systému DCIx WMS je nastavení řízeného skladu přes unikátní identifikaci pomocí QR kódu, tisk etiket s QR kódem při příjmu materiálu pro identifikaci balení na skladu, získání on-line informací o skladových zásobách a pohybech materiálu, provádění technické kontroly dle předdefinovaných pravidel a zavedení cyklických inventur.

Důraz je kladen na řízení pohybu materiálu dle FIFO a FEFO a na detailní zpětnou sledovatelnost provedených transakcí. Management společnosti bude mít včas informace pro rozhodování a řízení v logistice. Systém také umožní optimální využití objemů skladů a optimalizování tras. Zároveň dojde k měření efektivity pracovníků.

„Pro WMS systém jsme se rozhodli mimo jiné z toho důvodu, že jsme měli velké časové rezervy a nízkou výkonnost na příjmu materiálu. Stávalo se, že zásoby stály i několik dní na skladě, zatímco na ně výroba čekala a nevěděla, jestli jsou vůbec k dispozici. Z tohoto důvodu docházelo ke zbytečným skluzům a výpadkům na montáži  a hektické operativě, což zbytečně navyšovalo náklady,“
dodává Michal Horáček, ředitel logistiky ve Škoda Transportation.

Projekt nasazení informačního systému DCIx WMS odstartoval na začátku roku 2014. Ostrý provoz je plánován na červen 2014.

 
  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.

  

- PR -

Veolia pomáhá obcím v boji se suchem

a díky systému GIST Aplikace dokáže také lépe čelit povodním


Společnost Veolia pracuje již řadu let na projektu řízení propojených vodovodních soustav v Česku. Její systém chytrých dispečinků umožňuje obcím redistribuci upravené vody do lokalit s akutním nedostatkem. Jde o příklad projektu, který pomáhá bojovat s klimatickou změnou na regionální úrovni. Součástí softwarového řešení chytrých dispečinků je také Povodňový informační systém vyvinutý ve spolupráci společností Středočeské vodárny a GIST Consulting. Povodňový informační systém funguje jako modul platformy GIST Aplikace.