Aktuality -> IT Projekty - 28. 1. 2021 - Ing. Lukáš Grásgruber

Síť lékáren BENU zavedla na e-shopu technologie pro inteligentní vyhledávání

Pro e-shopy je dnes v obrovské konkurenci důležité, aby všechny jejich funkce byly maximálně spolehlivé. Přesto řada e-shopů opomíjí jeden z nejdůležitějších prvků, kterým je vyhledávání. To při správném nastavení končí bez výsledků pouze ve 2 až 5 procentech. U webů, které se jím ale nezabývají, je to 20 až 40 procent. Přesvědčila se o tom i síť lékáren BENU, která nasadila technologii, která optimalizuje vyhledávání pomocí umělé inteligence a strojového učení. Takto vylepšené vyhledávání jí přineslo nárůst konverzí o téměř 10 procent.



BENU k tomuto kroku přistoupilo poté, co došlo v loňském roce k omezení prodeje i pohybu osob v důsledku vládních opatření. „Hledali jsme způsob, jak usnadnit život lidem, kteří z různých důvodů nemohli nebo nechtěli v době pandemie chodit do tradičních lékáren. Velká část prodeje se přesunula do online prostředí a nám bylo jasné, že je potřeba nákup co nejvíce zjednodušit i pro zákazníky, kteří běžně přes internet nenakupují,“ vysvětluje Michal Macourek, e-commerce director BENU.

BENU

Řešení našla v optimalizaci vyhledávání zboží, což je mezi e-shopy jednou z často přehlížených funkcí. Spojila se proto se slovenskou technologickou firmou Luigi’s Box, která vytváří nástroje pro efektivní vyhledávání a pomáhá e-shopům využít data o chování zákazníků při nákupu k navyšování prodeje. BENU nejprve spustilo na svém e-shopu A/B test, kdy polovině uživatelů bylo zobrazeno původní vyhledávání a druhé polovině to vylepšené o nástroje od slovenského partnera. Cílem bylo zjistit vliv lepšího vyhledávání na tržby internetového obchodu. Varianta webu s původním vyhledáváním dosáhla míry konverze 14,65 %, zatímco ta s optimalizovaným vyhledáváním až 16,04 %. Nové řešení tak přineslo e-shopu BENU nárůst míry konverze z vyhledávání 9,49 %.

Díky nové technologii dokázalo BENU vyřešit jednu z nejčastějších příčin neúspěšného vyhledávání, a to když zákazníci zadají daný výraz s překlepem, použijí synonymum, cizojazyčnou alternativu nebo slangový výraz. Dříve si e-shop nebyl schopný s tímto problémem poradit a zákazníkům tak neukazoval žádné produkty, kvůli čemuž přicházel řetězec lékáren o prodeje.

Další komplikace v rámci vyhledávání vyvstala při zadání méně než tří znaků, kdy web nedokázal zobrazit žádné výsledky. To byl případ třeba doplňků stravy s vitamínem D3. Přestože BENU tyto produkty běžně nabízí, zákazníkům se při hledání pojmu „D3“ nezobrazily žádné produkty. Nově e-shop zobrazuje výsledky už od zadání jediného znaku, s ohledem na historii nákupů či chování jiných uživatelů. Stejně tak dokáže díky umělé inteligenci a strojovému učení navrhnout lepší řazení produktů s ohledem na jejich relevanci a žádanost, aby se zobrazovaly na prvních příčkách výsledků.

Poslední kritickou funkcí, kterou česká síť lékáren nechala vylepšit, je našeptávač produktů. Ten je dnes již téměř standardem u každého e-shopu a jeho funkcí je nabídnout možné výsledky už při psaní hledaného výrazu. Zobrazování výsledků v našeptávači se odvíjí od několika faktorů. Je řízen umělou inteligencí, která neustále zlepšuje vyhledávací algoritmus, vyhodnocuje chování zákazníků na webu a snaží se pochopit jejich úmysl. Na základě těchto údajů poté upravuje pořadí výsledků a uživateli přináší relevantní doporučení produktů.


 
  

- PR -

Získejte konkurenční výhodu s WMS

Rychlost, přesnost, spolehlivost. To jsou proměnné, které chtě nechtě ovlivní reputaci každého dodavatele v očích zákazníka. Nároky na dodavatele se stále stupňují, stejně jako roste tlak na minimalizaci nákladů pro dosažení co nejvyšší marže. Můžete být v dodávkách nejrychlejší na trhu. Pokud však nedodáte přesně to, co máte, plusové body vám to nepřinese. Když se naopak budete soustředit jen na přesnost, nemusíte být dostatečně rychlí. Ať tak či onak, vaše pozice spolehlivého dodavatele tím může být oslabena. Jak si udržet dobré jméno a zároveň držet náklady na logistiku na uzdě? Jděte na to systémově a optimalizujte skladové hospodářství pomocí WMS.

  

- PR -

Jaký docházkový systém vybrat?

Podle čeho se rozhoduje moderní firma


Možností, jak dnes sledovat docházku zaměstnanců, je spousta. Od systémů, které zaznamenají každý příchod a odchod, až po řešení, která zaměstnanci skoro ani nevnímají. Záleží jen na potřebách a prioritách vaší firmy. Jaké jsou ty vaše?