Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 13. 5. 2020 - Ing. Lukáš Grásgruber

Siemens rozšířil lokalizační platformu Simatic RTLS o technologii digital twins

SiemensSpolečnost Siemens představila nový lokalizační software Location Intelligence, který vznikl rozšířením lokalizační platformy Simatic RTLS o technologii digitálního dvojčete. Location Intelligence je webový software, který analyzuje a vizualizuje data o pohybu zboží, polotovarů, nebo materiálu. Data získaná na základě údajů o poloze poskytují uživateli ucelený přehled o toku materiálu, informací o objednávce nebo možných problémových oblastech. Nový software lze navíc propojit přímo s ERP nebo MES systémy a využít pro optimalizace díky vizualizovaným analýzám v reálném čase.



Nový software zajišťuje zákazníkům maximální transparentnost, a tak dosáhnout individuální optimalizace výrobních a logistických procesů. Klíčem k tomu jsou virtuálně definované oblasti známé jako geofences. Ty mohou být vytvořeny v softwaru pomocí drag & drop a slouží k detekci vstupu a výstupu z definovaných oblastí. Související vstupní a výstupní události mohou být statisticky vyhodnoceny, vizualizovány nebo propojeny s dalšími kroky.

Software Location Intelligence nabízí uživatelům možnost například sledovat jednotlivé obrobky nebo celou objednávku v reálném čase. Po zadání ID objednávky se na digitální kartě zákazníka zobrazí pozice propojených transpondérů v reálném čase.

Kombinace obchodních a polohových informací vede k transparentním procesům – vyhledávání je omezeno na minimum, protože pozice všech příslušných objektů na různých terminálech jsou vizualizovány v reálném čase. Současně lze pomocí těchto analýz v reálném čase identifikovat možný potenciál pro optimalizaci procesů.

Jak systém funguje v praxi? ID transpondéru je spojeno s existujícími daty objednávek. V závislosti na kroku procesu a stavu objednávky mohou být pak informace o objednávce zobrazeny na ePaper transpondérech Simatic RTLS, které poskytují informace v bezpapírové podobě.


 
  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.

  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.