- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Siemens a Microsoft spolupracují na využití generativní AI pro výrobní podniky
Společnosti Siemens a Microsoft oznámily, že společně připravují řešení využívající generativní umělou inteligenci (AI) pro průmyslové podniky. Proto již pracují na integrování softwaru Siemens Teamcenter pro řízení životního cyklu výrobků (PLM) s platformou Microsoft Teams a jazykovými modely služby Azure OpenAI Service a dalšími AI funkcemi systému Azure. Společně také připravují řešení, které umožní zlepšit provoz továren prostřednictvím automatizovaného hlášení problémů a vizuální kontroly kvality na bázi umělé inteligence.


Díky nové aplikaci Teamcenter pro Microsoft Teams, která by měla být uvedena koncem roku 2023, budou moci konstruktéři, pracovníci v první linii a další týmy rychleji reagovat na zpětnou vazbu a řešit problémy společně. Servisní technici nebo operátoři výroby tak mohou například pomocí mobilních přístrojů dokumentovat a hlásit problémy související s návrhem výrobku nebo kvalitou formou přirozené řeči. Se službou Azure OpenAI Service dokáže aplikace tato neformální řečová data analyzovat, automaticky vytvořit souhrnnou zprávu a nasměrovat ji v rámci aplikace Teamcenter na příslušného specialistu návrhu, konstrukce nebo výroby.
Pracovníci mohou zaznamenávat své postřehy v preferovaném jazyce, který následně Microsoft Azure AI přeloží do oficiálního jazyka firmy. Microsoft Teams nabízí funkce, jako jsou například push notifikace, které zjednodušují schvalování pracovních postupů, zkracují dobu potřebnou k vyžádání změn návrhu a urychlují inovační cykly. Aplikace Teamcenter pro Microsoft Teams tak může pracovníkům, kteří dnes nemají přístup k nástrojům PLM, umožnit snadněji ovlivňovat proces návrhu a výroby v rámci jejich stávajících pracovních postupů.
Rychlejší generování kódu pro PLC
Siemens a Microsoft rovněž plánují vývojářům softwaru a projektantům automatizace nabídnout možnosti, jak urychlit generování kódu pro programovatelné automaty (PLC). Jde o koncept, který ukazuje, jak mohou OpenAI ChatGPT a další služby Azure AI rozšířit řešení Siemens pro projektování průmyslové automatizace. Inženýrským týmům nabídnou možnosti, jak výrazně zkrátit čas a snížit pravděpodobnost chyb vygenerováním kódu PLC pomocí vstupů v přirozeném jazyce, což například týmům údržby umožní rychlejší identifikaci chyb a tvorbu postupných řešení.
Umělá inteligence vyhledá u výrobků vady a zabrání jejich vzniku
Včasné zjištění závad ve výrobě je zcela klíčové, aby se zamezilo nákladným a časově náročným změnám ve výrobě. Průmyslová umělá inteligence, jako je například počítačové vidění, umožňuje týmům řízení kvality škálovat kontrolu kvality, snadněji identifikovat odchylky, a ještě rychleji provádět úpravy v reálném čase. Softwarová řešení Microsoft Azure Machine Learning a Siemens Industrial Edge ukazují, jak lze analyzovat snímky pořízené kamerami a videozáznamy na základě strojového učení a využívat je k tvorbě, zavádění, řízení a monitorování modelů AI vidění v provozu.
Spolupráce na rozvoji využití AI je součástí dlouhodobého strategického vztahu společností Siemens a Microsoft. Mezi další oblasti spolupráce patří například Senseye na platformě Azure, což je řešení, které umožňuje prediktivní údržbu.
Formulář pro přidání akce
29.9. | The Massive IoT Conference |