Aktuality -> Podnikové aplikace a služby - 29. 4. 2021 - Zdeněk Gric

Seznam.cz spolupracuje s firmou Cyclomedia

Uživatelům nabídne výrazně kvalitnější panoramatické snímky, a to nejen v aplikaci Mapy.cz

Seznam.cz uzavřel smlouvu o dlouhodobé spolupráci s nizozemskou společností Cyclomedia, která patří ke špičce v oblasti sběru a zpracování obrazových dat ze silniční sítě. Technologie společnosti Cyclomedia nabízí kvalitní a geograficky přesně zaměřené sférické snímky veřejného prostředí, které začne Seznam.cz nově využívat nejen v aplikaci Mapy.cz, ale i na dalších službách, jako jsou třeba Firmy.cz nebo Sreality.cz.



„Velmi nás těší, že našim uživatelům budeme moct prezentovat data v nejlepší dostupné kvalitě,“ říká Robert Drozda, ředitel divize Služeb Seznam.cz, a dodává, že snímkování začne v květnu a na první výsledky se uživatelé mohou těšit už v létě.

„Cyclomedia je hrdá, že si ji společnost Seznam.cz vybrala jako dodavatele snímání s vysokým rozlišením a poskytovatele přesných geoprostorových údajů České republiky pro 3D pozemní zobrazení. Těšíme se na dlouhodobou spolupráci, která uživatelům různých platforem Seznamu zprostředkuje vysoce kvalitní zobrazení,“ doplňuje Wessel van Hoek, Obchodní ředitel společnosti Cyclomedia pro Severní Evropu a rozvíjející se trhy.

Flotila vozidel Cyclomedia vybavená kamerovým systémem a dalšími senzory bude snímat území celé České republiky. „Už letos získáme fotografie a data třetiny silniční sítě našeho území a více než dvaceti největších měst,“ dodává Kunz. Nasnímaná data Seznam využije i při dalším zlepšování navigace, včetně dopravních informací.


 
  

- PR -

AI mění pravidla hry

Zatímco v minulém vydání IT Systems jsme se dívali na IT především z perspektivy průmyslu, obsah čísla 10 je mnohem pestřejší. Zaměřili jsme se například na vývoj v oblasti e-commerce, která patřila vždy mezi velmi progresivní z hlediska adopce nových technologií. Není divu v tak silně konkurenčním prostředí, kde je potřeba na každý podnět či změnu velmi rychle reagovat. A právě nyní se ve světě online nakupování rodí opravdu zásadní proměna. Přichází s nástupem umělé inteligence a má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti.