- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (19)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (87)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (37)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (63)
- Informační bezpečnost (43)
- IT řešení pro logistiku (48)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Seyfor uvedl na trh program Evala pro účetní kanceláře
V pátek 1. března uvedla brněnská společnost Seyfor na trh zcela nový účetní program Evala s cílem nabídnout účetním kancelářím a samostatným účetním nástroj, který bude komplexně řešit problémy, se kterými se externí účetní v praxi potýkají. Sami vývojáři říkají, že jejich hlavní snahou bylo, aby nový software Evala by srozumitelný, přehledný a snadno ovladatelný.


Ambicí nového produktu je nahradit v účetních kancelářích ekonomické systémy, které jsou primárně určené pro řízení firmy. „Většina účetních programů na českém trhu vznikla jako obecná sada nástrojů pro malé a střední firmy. My jsme se s Evalou naopak zaměřili na podnikání účetních kanceláří a snažili jsme se vytvořit program tak, aby řešil problémy, se kterými se externí účetní potýkají. Ať už to jsou složité integrace dalších nástrojů, nebo problematická komunikace se zákazníkem,“ popisuje vývoj nového produktu Jan Štacha, zakladatel účetního programu Evala.
Jan Štacha
Tým kolem Jana Štachy v průběhu vývoje často vyrážel přímo do účetních kanceláří, aby získal dokonalý přehled o každodenní pracovní rutině této profese. „Navštívili jsme asi třicet kanceláří po celé republice, kde nás zajímalo především to, co účetní v dnešní době trápí a jak by podle nich měl vypadat ideální účetní program,“ říká Štacha.
Jeho tým pak vybral několik testovacích kanceláří pro spolupráci. Ta spočívala ve vedení reálné účetní agendy v prototypu účetního programu Evala a paralelně také ve stávajícím softwaru. „Za účetními jsme jezdili prakticky každý týden, porovnávali jsme jejich zkušenosti a získávali cennou zpětnou vazbu. Především díky nim jsme Evalu dokázali dotáhnout do uživatelsky příjemné podoby, kterou po nás lidé z praxe požadovali,“ potvrzuje Štacha s tím, že spolupráce s vybranými účetními bude pokračovat i nadále.
Vývoj účetního programu Evala začal už v roce 2020, a to na zelené louce s využitím nejmodernějších technologií. Cesta od původního prototypu k finální verzi programu tak trvala čtyři roky, na vývoji Evaly pracovala zhruba třicítka lidí.
Za myšlenkou účetního programu přímo pro účetní kanceláře stojí Martin Cígler, jenž je zároveň majitelem a spoluzakladatelem společnosti Seyfor (dříve Cigler Software, později Solitea). Jedna z jeho prvních akvizic firma SAOP totiž ve Slovinsku provozuje účetní program Minimax, který je založen na podobné filozofii a je jasnou jedničkou na tamním trhu.
Martin Cígler
Následující týdny a měsíce se stanou obdobím střetu s realitou. „Může se stát, že části zákazníků budou chybět některé funkcionality, na něž jsou ze svých současných účetních programů zvyklí. Jsme připraveni na takové situace pružně reagovat a chybějící funkce co nejdříve doplnit,“ slibuje zakladatel nového účetního programu Štacha. V plánu je rovněž uvést doplňkový modul mzdového účetnictví, na kterém se v současnosti usilovně pracuje.
Formulář pro přidání akce
19.2. | Jak na vytěžování dat a zpracování došlých dokladů |
20.2. | Co jsou to ty DMSka |
26.2. | Webinář: Knowledge Work Automation: Klíč k moderní... |
10.4. | Konference ALVAO Inspiration Day 2025 |