facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 12. 7. 2024 - redakce

Šest tipů pro e-shopy, jak využít AI

Jaké jsou ty nejefektivnější způ­soby využití umělé inteligence v e-commerce? Zeptali jsme se Davida Zelenky z agentury Brilo, který doporučuje hned několik tipů, jak mohou e-shopy pomocí AI „nakopnout“ svůj byznys.



1. Personalizace a růst až o 40 %

Jedním z nejdůležitějších přínosů AI v e-commerce je schopnost personalizovat zákaznickou zkušenost. AI algoritmy analyzují chování a preference zákazníků, což umožňuje obchodníkům poskytovat doporučení na míru. „Když zákazník prochází e-shopem, AI může navrhnout produkty, které by ho mohly zajímat, na základě jeho předchozích nákupů a prohlížení. Tento přístup nejenže zvyšuje pravděpodobnost nákupu, ale také zlepšuje celkovou spokojenost zákazníků,“ vysvětluje David Zelenka z Brila. Podle dat společnosti McKinsey, firmy, které personalizaci využívají, rostou o 40 % rychleji.

2. Chatboti a virtuální asistenti

Tyto nástroje poskytují okamžitou podporu zákazníkům, odpovídají na jejich dotazy a pomáhají s jejich problémy při nákupu. V e-commerce nejde o žádnou novinku. Ale moderní AI chatboti mohou provádět komplexní úkoly, jako je doporučování produktů, sledování objednávek nebo řešení reklamací. To vše bez nutnosti zásahu custom care, což šetří čas a snižuje náklady na zákaznickou podporu. „Uplatnění najde AI asistent i na straně firmy, kde může pomoct se správou e-shopu nebo být k ruce zákaznické podpoře. Pomáhat může například s analýzou dat. Funguje jednoduše jako interní chatbot,“ dodává Zelenka.

3. Optimalizace cen a správa zásob

Díky analýze velkých objemů dat může AI předpovídat poptávku po konkrétních produktech a optimalizovat ceny tak, aby maximalizovala zisk. „Například dynamické cenové modely, které AI využívá, umožňují automatické úpravy cen na základě aktuální poptávky, konkurenčních cen a dalších faktorů. Podobně AI pomáhá při správě zásob tím, že předpovídá, které produkty budou potřeba kdy a kde, což minimalizuje přebytky a nedostatky zásob,“ uvádí Zelenka konkrétní příklady.

4. Prediktivní analýza

Pomocí strojového učení a analýzy historických dat mohou obchodníci předvídat budoucí nákupní trendy a chování zákazníků. To jim umožňuje lepší plánování marketingových kampaní, cílení reklamy a optimalizaci zásob. Například AI může identifikovat, které produkty budou v nadcházejících sezónách populární, což obchodníkům umožňuje připravit se na zvýšenou poptávku.

5. Automatizace marketingových kampaní

David ZelenkaPomocí AI lze vytvářet a spravovat cílené reklamní kampaně, které jsou personalizované pro jednotlivé segmenty zákazníků. „AI může analyzovat data z různých marketingových kanálů a určit, které kampaně jsou nejefektivnější pro konkrétní cílovou skupinu. To umožňuje obchodníkům lépe investovat do marketingu a dosáhnout vyšší návratnosti investic,“ dodává Zelenka.

6. Zlepšení zákaznické podpory

AI může zlepšit i tradiční formy zákaznické podpory. Například analýza sentimentu umožňuje AI identifikovat nálady zákazníků z jejich zpětné vazby a sociálních médií. Tímto způsobem mohou obchodníci rychle reagovat na negativní recenze nebo problémy, což zlepšuje celkovou reputaci značky a zvyšuje loajalitu zákazníků.

Co dalšího přinese AI? Přijde nová generace hlasových botů

Hlasoví asistenti tvoří nedílnou součást našeho každodenního života už dnes. Známe Siri, Alexu, Cortanu. Zmínit musíme i ChatGPT-4o, za kterým stojí OpenAI. Ten kromě jiných funkcí nativně zpracovává, co slyší, a stejně tak reaguje i zvukem. Oproti jiným hlasovým botům přeskočil proces zaznamenávání hlasu do textu a opačně, což je zásadní posun ve vývoji hlasových botů. Technologie stojící za těmito hlasovými asistenty umělé inteligence se bude jen zdokonalovat a vytvoří bezproblémový hlasem ovládaný zážitek, který ovlivní nákupní chování zákazníků.


 
  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.

  

- PR -

Pět způsobů, jak AI změní náš svět k nepoznání

AI_analyzuje_data-PR.jpegUmělá inteligence (AI) a strojové učení (ML) přináší už více než 10 let podnikům i výzkumníkům stále možnosti. Ať už jde o využití prediktivní analýzy k předvídání údržby zařízení, nástroje počítačového vidění, které dávají oči robotům na automatických montážních linkách, nebo digitální dvojčata sloužící k simulaci fungování továren, měst, a dokonce i celých ekonomik, seznam aplikací poháněných AI je dlouhý a stále se prodlužuje.