facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT společnost - 20. 1. 2012

Seminář o A/B testování webů

Ve středu 22. února 2012 od 18 hodin se v pražské restauraci Austria (Štefánikova 18/25, Praha 5) uskuteční bezplatný seminář v rámci cyklu Web Analytics Wednesday (WAW) zaměřený na A/B testování webů. Seminář pořádá společnost Optimics a je otevřen všem zájemcům o problematiku zlepšování výkonnosti webu a o webovou analytiku.



Testováním svých webů se i v Česku zabývá stále více firem, protože vědí, že výkonnost webu má stále výraznější vliv na celou jejich obchodní úspěšnost. Ty odvážnější zaměstnávají vlastní specialisty a testování u nich není jen nahodilé, ale stalo se pravidelným procesem. Na WAWu bude představeno testování v praxi, budou předvedeny zajímavé příklady testů ze světa i z vlastní zkušenosti, vysvětleny hypotézy, které vyšly, nebo naopak nevyšly a proč.

Aktuální počet účastníků je omezen, proto v případě zájmu co nejdříve využijte registrační formulář na centrálních stránkách Web Analytics Wednesday. Pokud se chcete zaregistrovat, klikněte na odkaz Sign up now to attend this event! K registraci postačí e-mailová adresa.

Jak A/B testování probíhá a jaké jsou jeho přínosy?

A/B testování je poměrně nový přístup sloužící k dlouhodobému zvyšování výkonnosti webu (konverzní poměr, průměrná výše objednávky). Umožňuje učit se přímo v praxi na reálných návštěvnících – poznávat jejich potřeby a zkoušet různé možnosti, jak je přesvědčit. Nejedná se tedy o žádný laboratorní výzkum, ale o reálná data o reálných lidech. Kdo by měl lépe posoudit úspěšnost vašich marketingových a obchodních konceptů než zákazníci, kteří stejně vždy na konci rozhodnou o jejich úspěšnosti na trhu?

Základem pro A/B testování je vytvořit dvě varianty téže stránky – např. stránky s produktem, stránky s objednávkovým formulářem nebo úvodní stránky. Obě varianty se více nebo méně liší: obsahují odlišné nadpisy, texty, obrázky, tlačítka. Pomocí nástroje pro A/B testování (například bezplatný Google Website Optimizer) zajistíte, že polovina návštěvníků webu uvidí při své návštěvě variantu A testované stránky, druhá polovina pak uvidí variantu B. Nástroj se navíc postará o to, že jeden návštěvník vidí vždy tu samou variantu, žádného testování si tedy nevšimne.

Cílem je zjistit, které z variant povede k lepším efektům (např. větší prodeje nebo cokoliv jiného, co si dáváte na svém webu za cíl). Jakmile tedy navštíví váš web dostatečné množství lidí, aby se daly z testu udělat statistické závěry, budete z nástroje pro A/B testování hned vědět, která skupina byla pro vás výnosnější, a tedy která varianta je lepší z pohledu prodeje. Úspěšnější variantu nasadíte na web a užíváte si takto zlepšených výsledků.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?