facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 20. 3. 2017

Sberbank CZ nabídne internetové a mobilní bankovnictví na platformě Asseco CE

mobilní bankovnictví, AssecoSberbank CZ se snaží modernizovat v duchu digitální transformace. Momentálně pracuje na budování nové platformy online služeb. Prvním krokem k digitální transformaci banky je nové internetové a mobilní bankovnictví, jehož spuštění se plánuje do konce tohoto roku. Celkové řešení bude na základě vícekanálových principů postaveno na platformě Asseco Customer Banking Platform (CBP), která je součástí Asseco Omnichannel Solution. Součástí projektu je také implementace produktů Asseco SEZAM a Asseco Notification Center pro řešení oblasti bezpečnosti a notifikací. Výsledné řešení tak klientům banky nabídne celou řadu nových funkcí a služeb.



Pro banky je dnes hlavním kritériem úspěchu adaptace na změny chování zákazníků a inovace digitálních služeb. Propagace, komunikace i obsluha klienta přechází stále více do digitálních kanálů a klienti očekávají nekomplikovaný přechod mezi jednotlivými formami komunikace s bankou. Že nejde jen o hypotézu, potvrdil i výzkum spokojenosti zákazníků. Podle výsledků dotazování je internetové a mobilní bankovnictví klíčovým faktorem pro výběr banky, což byl také jeden z důvodů, proč Sberbank CZ začala vylepšovat online služby. 

Responsivní design nové platformy internetového a mobilního bankovnictví
Responsivní design nové platformy internetového a mobilního bankovnictví zaručí, že zobrazení stránky bude optimalizováno pro všechny typy zařízení.


Podle Karla Soukeníka, člena představenstva Sberbank CZ, do jehož působnosti spadá IT, je přizpůsobení se aktuálním trendům nevyhnutelným krokem pro každou instituci, která se dnes chce udržet na přední pozici:

„Pokud banka neumožní klientům ovládat své finance kdykoliv a kdekoliv – 24 hodin denně a z jakéhokoliv zařízení, umožňujícího přístup na internet, zákazníky navyklé na „online život“ si nikdy nezíská. Nové internetové a mobilní bankovnictví je přitom jen jeden dílek z celkové mozaiky. Abychom naplnili očekávání, musíme zároveň změnit pohled na IT architekturu. Vystavět jí kolem databází a informací, nikoliv kolem tradičních velkých, neflexibilních core systémů,“ vysvětluje Soukeník význam a potřebu digitální proměny.

„Uživatelský prožitek klientů, neboli tzv. User Experience, je jedním ze zásadních spouštěcích mechanismů transformace bank. Nemalou měrou rozhoduje, zda bude banka úspěšná či nikoliv. Jedním z klíčových problémů této oblasti je, jakým způsobem vizualizovat obrovské množství informací, které systémy dokáží zpracovat. Důležité je proto poskytnout lidem data přehledně, ukázat jim takové množství informací, které v danou chvíli musí vidět a poskytnout jim takovou možnost manipulace s daty, jakou právě potřebují,“ uvedl k cílům projektu obchodní ředitel společnosti Asseco Central Europe, Martin Koníček.
 


 
  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.