Aktuality -> IT společnost - 23. 8. 2006

SAS posiluje tým konzultantů

SAS_Pavel_Masek_634.jpgČeská pobočka největší soukromě vlastněné softwarové firmy na světě SAS Institute posiluje tým svých konzultantů. Do společnosti nastoupili Pavel Mašek a David Vaník. Pavel Mašek (1973) byl do SAS Institute přijat na pozici konzultanta se specializací na Business Intelligence Technologies. Do SAS Institute přišel z ČSOB Leasing, kde měl na starosti návrh, vývoj a správu interních aplikací. Pracovní zkušenosti dříve sbíral také ve společnostech Ericsson, Pražské pivovary a Agentura student. Vystudoval Elektrotechnickou fakultu ČVUT, ovládá angličtinu a ruštinu. Mezi jeho záliby patří turistika a fotografování, je ženatý a má dceru Karolínu.

SAS_David_Vanik_634.jpgMísta konzultanta se specializací na oblast datových skladů, ETL procesů a kvality dat se ve společnosti SAS Institute ujal David Vaník (1975). Před příchodem do SAS Institute dlouhodobě zastával pozici senior analytika a vývojáře v oblasti Business Intelligence ve společnosti T-Mobile Czech Republic. Dříve pracoval rovněž ve společnosti OZP (Oborová zdravotní pojišťovna). Absolvoval Fakultu informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické v Praze, hovoří anglicky a německy. Ve volném čase se věnuje turistice a sportu.

 
  

- PR -

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikost modelů umělé inteligence exponenciálně zvětšuje. A větší modely znamenají výkonnější systémy, nebo delší dobu výpočtů a obojí vyžaduje více energie.

  

- PR -

Eloquens: e-mailová automatizace s podporou AI

E-mail se stal páteří firemní komunikace a očekává se, že do roku 2026 dosáhne celosvětový počet firemních uživatelů elektronické pošty 4,73 miliardy. E-mail sice umožňuje okamžitou komunikaci napříč organizacemi, ale jeho skutečné náklady jako čas, produktivita a ztracené příležitosti jsou často přehlíženy.