facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 23. 2. 2017

SAP zkoumal připravenost SMB firem na digitální transformaci

SAPAktuální studie společností IDC a SAP ukázala, že většina firem v segmentu SMB už má přehled o příležitostech, které může znamenat digitální transformace pro jejich podnikání, ale jen zlomek z nich ví, jak na těchto přínosů v praxi dosáhnout. Čtyři z pěti menších a středních firem si uvědomují, že s digitální transformací mohou být spojené různé výhody včetně nárůstu prodeje, snížení nákladů, lepšího zákaznického servisu a zvýšené pracovní produktivity. Přesto ale je ale těchto přínosů zatím schopna dosáhnout pouze necelá desetina menších firem. Protože obdobnou studii provedla společnost SAP také na počátku loňského roku, přináší letošní průzkum zajímavé meziroční srovnání.



Studii na téma digitální transformace v menších a středních podnicích zadala společnost SAP k realizaci výzkumné společnosti IDC. Studie se zúčastnilo více než 3 900 menších a středních firem ze 13 zemí (mezi nimiž nebyla ČR) a z nejrůznějších průmyslových oblastí včetně výroby, maloobchodu, zdravotnictví, finančního a veřejného sektoru. Kompletní studie je v PDF ke stažení k dispozici zde.

Studie, kterou zadal SAP a realizovala společnost IDC, zkoumala průběh digitální transformace v menších a středních firmách ve 13 zemích po celém světě. Mezi klíčová zjištění průzkumu patří:

  • Pouze 8 % dotázaných firem v lednu 2017 uvedlo, že už digitální transformaci plně integrovalo, 27 % je na dobré cestě ve využívání technologií a následování digitální ekonomiky, 30 % je v rané fázi a uznává, že je ještě čeká hodně práce, 22 % s procesem momentálně začíná a 13 % uvádí, že zatím neudělalo žádné nebo velmi minimální kroky.
     
  • V porovnání se situací před rokem (leden 2016), kdy 43 % firem uvedlo, že digitální transformaci plně integrovalo (10 %) nebo je na dobré cestě (33 %), je na počátku roku 2017 stejného názoru pouze 35 %, tedy o 8 % firem méně. Podle IDC je to výsledek realističtějšího pohledu a schopnosti zhodnocení, kde se firma nachází.
     
  • Střední firmy s 500 – 999 zaměstnanci častěji zaujímají dlouhodobý přístup než menší firmy. Téměř polovina (46,5 %) je přesvědčena, že aktivní účast v digitální ekonomice bude v dalších třech až pěti letech klíčová pro jejich přežití. Pouze třetina menších firem má stejný přístup.
     
  • Se zahájením digitální transformace patří mezi první nasazovaná řešení aplikace podporující firemní spolupráci a řešení v oblasti řízení vztahu se zákazníky (CRM) či e-commerce. Pouze jedna ze tří dotázaných firem ale zatím preferuje v tomto případě využití cloudu před on-premise.
     
  • Více než polovina menších firem a tři čtvrtiny středních firem používá alespoň jednu cloudovou aplikaci.
     
  • Využití cloudu zjednodušilo menším firmám digitální transformaci, některé uvádějí, že nasazení prvního řešení bylo jednodušší, než čekali.
     
  • Téměř tři čtvrtiny firem (73 %), které se rozhodly pro digitalizaci, uvedly, že byla jejich očekávání spojená s investicemi do technologií naplněna nebo překonána. Např. 86 % firem uvedlo jako benefit jednoduchý přístup k informacím, 81 % větší flexibilitu pro zaměstnance, 78 % zlepšení pracovní produktivity i zákaznického servisu, 74 % nárůst tržeb a 72 % zvýšení loajality zákazníků.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?