facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Hardware - 30. 5. 2005

Samsung hromadně vyrábí 4Gigabitové NAND Flash paměti

Samsung269.jpgSpolečnost Samsung Electronics ohlásila 30. května, že začala hromadně vyrábět flash paměti typu NAND s vysokou kapacitou za použití výhod 70nanometrové výrobní technologie. Rychlejší technologie nabízí zákazníkům a mobilním aplikacím větší úložné kapacity za přijatelnější ceny. První 4Gb NAND flash paměť byla Samsungem vyrobena v září 2003, sledujíc tak „Růstový model nových pamětí“, podle kterého se zdvojnásobuje kapacita pamětí každých 12 měsíců. Pět generací NAND flash pamětí bylo představeno v tomto pořadí: 256 Mb v roce 1999, 512 Mb - 2000, 1 Gb - 2001, 2 Gb - 2002, 4 Gb - 2003 a 8 Gb v roce 2004.

Použití 70nm konstrukční technologie pro výrobu 4Gb NAND flash pamětí umožňuje Samsungu vyrábět nejmenší průmyslovou paměťovou buňku o velikosti 0,025 mikrometrů čtverečních. Je vyráběna fotolitograficky, za použití pokrokového typu argon fluoridního světelného zdroje.
Nové 4Gb flash paměti zapisují data rychlostí 16 MB/s, což představuje 50% navýšení oproti 2Gb pamětím s 90nm technologií. Umožňují tak například ukládání dat v reálném čase u videozáznamů s vysokým rozlišením (HD – high-definition).

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.