- Přehledy IS
- APS (20)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (32)
- CRM (51)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (77)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (32)
- Řízení výroby (36)
- WMS (29)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (38)
- Dodavatelé CRM (33)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (70)
- Informační bezpečnost (50)
- IT řešení pro logistiku (45)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)
Tematické sekce
ERP systémy
CRM systémy
Plánování a řízení výroby
AI a Business Intelligence
DMS/ECM - Správa dokumentů
HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů
EAM/CMMS - Správa majetku a údržby
Účetní a ekonomické systémy
ITSM (ITIL) - Řízení IT
Cloud a virtualizace IT
IT Security
Logistika, řízení skladů, WMS
IT právo
GIS - geografické informační systémy
Projektové řízení
Trendy ICT
E-commerce B2B/B2C
CAD/CAM/CAE/PLM/3D tiskBranžové sekce
![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
| ||
Partneři webu
S GPS do Hannoveru na CeBIT
Sadu Sunnysoft NaviPack s kapesním PC HP iPAQ hx4700, GPS přijímačem Holux a softwarem Mobile Navigator od firmy Navigon jsme sice už měli v redakci na testování začátkem roku, ale mně se v podstatě nedostala do rukou. Proto jsem využil nabídky firmy Sunnysoft a půjčil jsem tuto sadu s patřičným i mapovými podklady na cestu do Hannoveru na výstavu CeBIT.Pravda, část cesty, asi na hranice ČR se SRN, jsem si osvojoval ovládání, ale potom už naše posádka mohla využívat výhod družicové navigace v plné síle. Drážďany jsme ještě objížděli po starých cestách, protože v mapových podkladech nebyl zanesen v únoru 2005 otevřený nový úsek dálnice A17. Pak už nás navigační systém bez problémů zavedl až do prvního cíle cesty - k hannoverskému výstavišti.

Cestou je řidič nebo spolujezdec-navigátor informován pomocí hlasového výstupu a online
pohybem na mapovém podkladu. Měřítko mapy se mění v závislosti na rychlosti pohybu automobilu, automaticky se zvětšuje na křížovatkách komunikací. Na displeji se obsluha dozví počet satelitů, jejichž signál se dostává na přijímač GPS, rychlost automobilu, čas cesty a počet kilometrů do stanoveného cíle cesty a dále pak délku trasy do nejbližšího odbočení a směr odbočení. Tomu odpovídá i hlasový výstup.
Nejvíce jsme ocenili výhody GPS navigace při večerním hledání místa ubytování v 11 km od výstaviště vzdáleném Pattensenu, konkrétně na ulici Tannenbergstrasse 6. Chvíli jsem ještě zápasil se způsobem zadávání nového cíle - ten první nám zadali už v Sunnysoftu - po nějaké chvíli jsme se však už mohli vydat do setmělých spletitých uliček čtvrti rodinných domků. Nutno přiznat, že pouze s mapou bychom cíl snad ani nenašli. NaviPack nás ale bez problémů a bez jediného zaváhání dovedl nejkratší cestou až před dům, kde jsme měli ubytování. Při cestách po Hannoveru, kdy jsme mnohdy museli reagovat na aktuální dopravní situaci, byl výborný okamžitý přepočet a vytrasování nové cesty, když jsme museli odbočit na jinou komunikaci, než radil navigační systém. Možnost úplné blokace části vypočtené trasy jsme zase s výhodou použili na zpáteční cestě, kdy byl kamiony zcela ucpán hraniční přechod na Cínovci, na kterém zuřila sněhová bouře.
Přestože jsme v souhrnu byli s navigačním systémem navýsost spokojeni, objevily se v průběhu testování malé „mušky“. Především se to týkalo hlasové navigace, na kterou by se při jízdě měl spoléhat řidič, pokud by jel bez spolujezdce. V některých úsecích, kde bylo za sebou více odboček, se nedalo spolehnout na navádění typu „nyní zahněte doprava“. Podobně avízo „po 500 metrech budete odbočovat doleva“ sice z hlediska topologie znamenalo odbočení vlevo, ale s praktickým provedením odbočením vpravo za nadjezdem nebo podjezdem komunikace, na kterou se odbočovalo. Přitom to bylo zcela jasné z vyznačené trasy na mapovém podkladu. Další, trochu kuriózní závada se objevila na zpáteční cestě při průjezdu posledních kilometrů německého území před Cínovcem. Okamžitá poloha snímaná přijímačem GPS signálu se nějak ne a ne vejít do komunikací nalinkovaných na mapovém podkladu, takže jsme projížděli přes louky lesy i domy v osadách.
Na takto dlouhé cestě se neobejdete bez dobití kapesního PC i GPS přijímače, které jsme měli ve verzi pro bluetooth spojení. Hodilo by se proto mít redukci do cigaretového zapalovače se dvěma konektory pro napájecí kabely, aby se dala dobíjet obě zařízení zároveň, což ovšem nebylo součástí námi testovaného vybavení.Produkt: Sunnysoft NaviPack (v konfiguraci odpovídající balíčku Plus Exclusive)
Zapůjčil: Sunnysoft
Časopis IT Systems / Odborná příloha
Kalendář akcí
Formulář pro přidání akce
RSS kanál
| Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
| 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
| 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
| 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
IT Systems podporuje
Formulář pro přidání akce









