facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 24. 4. 2006

Růst pronájmů webového prostoru se zpomaluje

Loňský dynamický růst českého webhostingu o 26 procent se letos zřejmě nebude opakovat. Svědčí o tom průběžné výsledky předních domácích společností, které pronajímají webový prostor. První desítce pronajímatelů přibylo za první čtvrtletí celkem 6 800 webových pronájmů, což znamená růst o pět procent. Tato hodnota zaostává za sedmiprocentním vzestupem, který trh generoval ve stejném období minulého roku.

Zpomalení růstu je důsledkem sílící konkurence. Česká republika se tak pomalu přibližuje vyspělejším západním trhům, na kterých se utkávají především silné nadnárodní společnosti. Těm patří v současnosti asi 60 procent českého trhu. Největším pronajímatelem webového prostoru je u nás již řadu let společnost Active 24, druhá je firma P.E.S. consulting. Obě společnosti mají na kontě více než 30 tisíc webových pronájmů a s výrazným odstupem dominují českému trhu. Rovněž další místa domácího webhostingového žebříčku jsou beze změn, třetí je Zoner software a čtvrtí Ignum. Celkově by měl letos vzrůst trh o 20 procent na hodnotu přibližně 450 milionů korun.

 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.