facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 12. 12. 2005

Růst Firefoxu se zpomalil

Dříve velice razantní růst podílu prohlížeče Firefox se během posledního pololetí zpomalil, přesto již poprvé v českém prostředí překročil hranici 15 %. Pozice MS Internet Exploreru tedy neoslabuje tak rychle jako doposud, nicméně alespoň v rámci jednotlivých verzí MSIE dochází ke znatelným posunům.

Jak vyplývá ze statistik měřící služby NAVRCHOLU.cz, prohlížeče založené na jádře Mozilla Gecko sice nadále posilují svůj význam, přesto však nárůst jejich podílu není tak výrazný jako v předchozích obdobích. Většinu růstu této skupiny má na svědomí prohlížeč Firefox, když svůj podíl zvýšil o více než jeden procentní bod, a překročil tak hranici 15 %. Podíly ostatních prohlížečů zůstávají téměř beze změny. Za zmínku snad stojí skutečnost, že podíl prohlížeče Opera se od minulého měření skoro nezměnil, ačkoliv mezitím došlo ke zveřejnění verze 8.50, vůbec první verze, která je k dispozici zdarma a bez reklam.

 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.