facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Analýzy - 21. 1. 2008

Růst domácího webhostingu zpomaluje

Celkový objem domácího trhu webhostingem se v roce 2007 zvýšil o 12 procent na více než 170 tisíc pronájmů. Ve srovnání s rokem 2006, kdy nárůst pronájmů dosáhl hodnoty 18 procent, tak došlo v loňském roce ke zpomalení růstu trhu. Trend mírnějšího růstu lze očekávat i letos. Za pronájmy webového prostoru by se mělo v roce 2008 u nás inkasovat asi 550 milionů korun.



Zpomalení růstu domácího webhostingu souvisí s relativní nasyceností českého trhu. Webové stránky prezentačního charakteru jsou dnes poměrně běžnou záležitostí, ať už jde o firemní weby nebo osobní prezentace. Novým impulsem pro rychlejší růst webhostingového odvětví tak může být postupný přechod k webovým službám, které budou zprostředkovávat obousměrnou komunikaci. Trend označovaný jako Web 2.0 se již začíná prosazovat na vyspělejších trzích. I u nás budeme jistě brzy pozorovat přeměnu internetu v univerzální komunikační platformu.

 

V rozvoji webových služeb hrají podstatnou roli nové technologie. Zřejmě největším fenoménem je v současnosti tzv. virtualizace. Ta usnadňuje poskytovatelům webového prostoru správu počítačové infrastruktury. Zároveň umožňuje nabízet nové typy služeb, konkrétně pronájem virtuálních privátních serverů (VPS hosting). Virtualizace by tak mohla podpořit další růst domácího trhu webových pronájmů.

 

Dlouhodobě nejúspěšnějšími pronajímateli webového prostoru jsou na domácím trhu firmy Active 24 a Internet CZ (dříve P.E.S. consulting). Společně spravují téměř polovinu pronájmů webového prostoru. Ani pořadí na dalších místech se již delší dobu nemění. Na třetím, resp. čtvrtém místě následují společnosti Zoner software a Ignum, pátá je pak společnost Nethost.


 
  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.

  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.