facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 5. 12. 2017

Řízení logistiky v novém distribučním centru LASSELSBERGER

LasselsbergerSpolečnost LASSELSBERGER postavila nové distribuční centrum v Chlumčanech, které vybavila moderními technologiemi a nezapomněla přitom ani na vhodný informační systém. Pro řízení logistiky nového distribučního centra zvolila systém SappyWMS, jehož implementace právě finišuje a který kompletně pokryje pohyb výrobků v novém centru od příjmu z výroby přes zaskladnění až po expedici. Zvolené řešení umožní efektivně využít skladovací prostory díky strategiím pro uskladňování různých typů zásob a zjednoduší proces prodeje ve fázi expedice. Součástí WMS řešení jsou i technologie pro optimální pohyb automatizovaných zakladačů a naváděných vozíků.



Výrobce keramických obkladů a dlažeb, společnost LASSELSBERGER, s.r.o., postavila v roce 2016 nové moderní distribuční a skladovací centrum v Chlumčanech u Plzně. Výstavba se uskutečnila na základě úspěšného prvotního projektu v Lubné u Rakovníka v roce 2013. Sklad má kapacitu 70 tisíc palet a využívá automatizovanou manipulační techniku. V centru jsou dva druhy skladů – blokový, ve kterém jsou uskladněny kompletní palety, a regálový, odkud lze expedovat po jednotlivých kartonech. Veškeré interní logistické procesy distribučního centra podpořil systém SappyWMS od společnosti Aimtec, který je součástí SAP ERP a byl vyvinut na bázi standardních funkčností systému SAP. Projekt nasazení SappyWMS začal v lednu 2017, jeho dokončení je naplánováno na konec roku 2017.

SappyWMS využívá strategii zaskladnění, která navrhuje optimální uskladnění podle charakteru balení a typu skladového místa. Podporuje přitom celou řadu interních pohybů a přesunů zásob, včetně průběžných inventur. Evidence pohybu zásob, palet, kartonů i kusů funguje na principu unikátního čísla balení. Důležitými funkcemi jsou kontrola šarže (barva, odstín), příprava expedice, vyskladnění ze skladových míst a nakládka. Kumulace požadavků a rozložení časových oken začíná u dispečerů skladu. Konkrétní zásoba práce pro manipulanty skladu se zobrazuje na vozíkových terminálech, přiřazení probíhá na základě předem daných kritérií. V reálném čase tak poskytuje informace o stavu vychystávaných dodávek k zákazníkům. Součástí skladu je i vzorkovna, která je vedena jako zásoba jiného závodu.

Zvolený systém SappyWMS významně usnadňuje také procesy expedice. Umožňuje plynulou expedici dodávek, které jsou většinou tvořeny celými paletami z blokových skladů nebo smíšenými paletami s kartony a kusy. Expedice byla centralizována z celého areálu výrobního závodu v Chlumčanech do distribučního centra a nyní umožňuje denně odbavit až 100 kamionů. Výhodou práce v jednotném systému je přístup k datům v reálném čase a následná tvorba 100% spolehlivých logistických reportů, které využívají jednotlivá oddělení společnosti. Zjednodušil se tak proces prodeje, ve kterém hraje podstatnou část logistika spolu s expedicí. Jednotné řešení podporuje rychlejší tok materiálu a výrobků uvnitř firmy, značně usnadňuje práci manipulantů a pracovníků skladu.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

11 reálných příběhů IT manažerů:

Jak zvládli SaaS, kyberbezpečnost i automatizaci


AID2025IT manažeři napříč organizacemi dnes řeší podobné výzvy: jak zvládnout přechod na SaaS, zvýšit úroveň kyberbezpečnosti, automatizovat procesy a mít přehled o IT majetku, aniž by museli zavádět složité postupy. Zajímá vás, jak to v praxi zvládají ostatní?