facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> Hardware - 20. 7. 2009

Řešení řízení spotřeby energie v budovách

Cisco představilo novou technologii Smart Connected Buildings, která je zaměřena na energeticky šetrnou správu budov. Jejím jádrem je nové řešení Cisco Network Building Mediator, které díky připojení veškerých zařízení k jediné IP síti umožní správcům budov snadnější řízení spotřeby energií s možností kontroly i více budov najednou. Umožní jim rovněž více využívat alternativních zdrojů energie nebo automatizovaných programů, které řídí energii podle aktuální potřeby, čímž šetří náklady.


Cisco Network Building Mediator snižuje spotřebu energie tím, že propojuje různá zařízení budov jako topení, klimatizace, osvětlení, elektřina nebo bezpečnostní alarmy do jediné IP platformy, která umožňuje jejich inteligentní řízení. Celý systém je například schopen reagovat zapnutím světel a klimatizací, jakmile zaměstnanec vkročí do budovy, a vypnutím těchto zařízení po jeho odchodu. Navíc je schopen vypnout jakékoliv zařízení v budově, jakmile tam nebude nikdo, kdo by ho používal.
Nové řešení Cisco tak reaguje na rostoucí spotřebu energie především u kancelářských a obchodních budov, která se odráží ve vzrůstajících nákladech jejich majitelů i na zhoršujícím se životním prostředí. Novinka by měla značně zefektivnit správu budov a tyto náklady dostat pod kontrolu. Uspokojuje tak poptávku správců budov, kteří dosud volali po komplexním řešení, které by jim umožnilo řídit energetickou spotřebu a snižovat náklady s využitím alternativních zdrojů energie.


 
  

- PR -

Modernizace IS je příležitost přehodnotit způsob práce

IT Systems 4/2025V aktuálním vydání IT Systems bych chtěl upozornit především na přílohu věnovanou kybernetické bezpečnosti. Jde o problematiku, které se věnujeme prakticky v každém vydání. Neustále se totiž vyvíjí a rozšiřuje. Tematická příloha Cyber Security je příležitostí podívat se podrobněji, jakým kybernetickým hrozbám dnes musíme čelit a jak se před nimi můžeme chránit. Kromě kybernetické bezpečnosti jsme se zaměřili také na digitalizaci průmyslu.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.