facebook LinkedIN LinkedIN - follow
Aktuality -> IT Projekty - 25. 2. 2009

Řešení pro testování inspektorů SZPI

Společnost ecommerce.cz dodala pro Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci řešení, s jehož pomocí organizace provádí pravidelné on-line testování svých inspektorů. Realizované řešení je postaveno na komplexním produktu pro správu a publikaci obsahu SystemIdea společnosti ecommerce.cz a je začleněno do stávajícího intranetového portálu SZPI, který v minulosti rovněž realizovala společnost ecommerce.cz.



Testovací modul zabudovaný do intranetového portálu SZPI je vysoce automatizovaný a díky tomu organizaci výrazně šetří čas a náklady spojené s nutnou agendou při pravidelném testování inspektorů. Vlastnosti systému umožňují nastavit termín, ve kterém bude testování probíhat a vytvořit seznam delegovaných zaměstnanců, kteří se mají testování účastnit. Vybraným uživatelům je při otevření testovacího kola automaticky odeslán informační e-mail a v případě, že test do 48 hodin před vypršením testovacího termínu nevyplní, je automaticky odeslán další varovný e-mail. Stejně tak se delegovaným inspektorům informace o pro ně relevantním kurzu zobrazuje přímo na jejich domovské stránce intranetu SZPI.

 

Samotné generování testu pro jednotlivé delegované inspektory je rovněž maximálně automatizované. V systému je nastaveno množství testovacích otázek pro jednu základní a 16 odborných skupin včetně možných variant odpovědí. Dle odborné příslušnosti testovaného inspektora pak systém náhodně vygeneruje otázky ze základní a z každé z příslušných odborných skupin. Pořadí otázek a možných variant odpovědí je generováno náhodně. Počty testovaných odborných skupin, počty vybíraných otázek pro daný kurz a časové limity pro vyplnění testu se definují v nastavení systému. Po vymezenou dobu může uživatel kompletním testem libovolně procházet, přičemž systém stále zobrazuje zbývající dobu do ukončení testu. Pro každou otázku je možné zvolit pouze jednu odpověď a pouze jedna odpověď z nabízených variant je správná.

 

K dosažení maximálního zabezpečení pro případ možné havárie nebo výpadku sítě systém na pozadí automaticky ukládá vyplnění každé otázky a průběžný stav vyplnění testu je uchováván na serveru. Uživatel může během testu samozřejmě odpovědi libovolně měnit, na serveru je vždy uložena aktuálně zvolená odpověď.

 

Po uplynutí časového limitu testu jsou odpovědi okamžitě automaticky vyhodnoceny. Test je splněn v případě minimálně 80 % správných odpovědí, přičemž každá skupina otázek se hodnotí zvlášť. Po ukončení testu je odeslán informační e-mail s výsledky na personální oddělení a testovaný zaměstnanec si může vytisknout závěrečnou zprávu s výsledky testu.


 
  

- PR -

Digitalizace účetních a HR procesů pro módní řetězec v 16 zemích

I maloobchod, i když je to tradiční obor, může využít moderní technologie k automatizaci a digitalizaci svých procesů. Díky tomu získá náskok před konkurencí i v oblasti zaměstnávání. Přečtěte si, jak interní procesy řeší maloobchodní řetězec PEPCO.

  

- PR -

Umělá inteligence už není pro české firmy tabu

IT Systems 5/2025V aktuálním vydání IT Systems je opět hlavním tématem umělá inteligence, která v českých firmách stále více nachází uplatnění. Potvrzují to i závěry reportu Digitalizace podniků, který vydala společnost Asseco Solutions. Jiří Hub, CEO Asseco Solutions, jej shrnul slovy, že české podniky se opřely do digitalizace a umělá inteligence už pro ně není tabu. Stále ovšem mají co objevovat, protože ze studie společnosti McKinsey vyplývá, že potenciál AI zatím využívá jen zlomek firem a její implementaci v Česku táhnou především sektory bankovnictví, pojišťovnictví a e-commerce.