Řešení pro komunikaci s Centrálním depozitářem

Společnost ARBES Technologies připravila v rámci svého systému pro správu portfolií a obchodování na peněžních a kapitálových trzích ARBES TOPAS podporu požadavků a agend souvisejících s nově vzniklým Centrálním depozitářem cenných papírů, který od 1. 7. 2010 plně nahradí dosavadní Středisko cenných papírů. Nový modul umožní jak obchodníkům s cennými papíry, tak i samostatným členům Centrálního depozitáře, kteří systém ARBES TOPAS nepoužívají, poskytovat občanům on-line všechny služby nahrazující servis stávajících poboček SCP.



Nový modul ARBES TOPAS Centrální depozitář podporuje všechny služby poskytované Centrálním depozitářem cenných papírů (CD), k nimž patří například evidence osob a jejich účtů, agendy sloužící k informování a převzetí nového klienta a jiné. Zároveň řeší potřeby vyplývající z povinností, které zavedení CD vyžaduje.

 

Modul může být provozován samostatně nebo spolu s ostatními moduly v rámci systému ARBES TOPAS. Může tak být používán jak obchodníky s cennými papíry, tak i členy zajišťujícími vypořádání převodů v systému CD nebo evidenci práv k cenným papírům.

 

Modul ARBES TOPAS CD podporuje následující funkční bloky:

  • Evidence osob a jejich účtů
  • Služby související s informováním a převzetím nového klienta
  • Evidence zástav, blokací a PPN
  • Převody v rámci CD
  • Vypořádání převodů

 
  

- PR -

DORA a NIS2: Digitální odolnost dodavatelského řetězce

Současná společnost je bezprecedentně závislá na digitálních technologiích. Tato závislost, a s ní spojená systémová propojenost mezi subjekty v kritických sektorech, tvoří nové zranitelné místo celého evropského digitálního ekosystému. Evropská unie na tuto výzvu reaguje sérií opatření, z nichž nejdůležitější jsou nařízení DORA  a směrnice NIS2. Tyto regulace nepředstavují pouhé kosmetické úpravy pravidel, ale zavádí povinnost digitální odolnosti a posouvají kybernetickou bezpečnost z IT oddělení na úroveň strategického řízení.

  

- PR -

Lék na konkurenceschopnost při prodeji na internetu

Výběr a nákup zboží na internetu je dnes zcela běžnou záležitostí. V Evropě touto cestou nakupuje většina zákazníků, a proto se obchodníci snaží, aby bylo vše jednodušší, přehlednější a pokud možno na míru každému zákazníkovi. Nabízení zboží statickým obrázkem s krátkým popisem už nestačí – lidé chtějí vidět výrobky co nejrealističtěji, otáčet je, zkoušet barvy, případně umisťovat vybraný artikl do prostoru a mít z nákupu dobrý pocit.