facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Reklamní letáky – 8 tipů, jak vytvořit ty nejlepší

-PR-

reklamní letákySoustředíte celý svůj marketingový rozpočet do online reklamy a sociálních sítí? Pak možná stojí za to, zamyslet se nad tím, jestli se alespoň částečně nevrátit i k tištěné propagaci. A to například ve formě reklamních letáků.


Ve většině oborů jsou totiž i dnes užitečným marketingovým nástrojem. Jen je potřeba dodržet několik jednoduchých zásad. Většinu z nich přitom už dobře znáte z online světa. Tady jsou.

1. Předem si stanovte jasný cíl

Stejně jako v internetovém marketingu, i zde je potřeba vědět, kdo je váš zákazník, jaké má touhy a potřeby. Doporučujeme si nejprve udělat analýzu o tom, kolik je vaším klientům let, kde pracují, jakým volnočasovým aktivitám se věnují a podobně. Pak teprve budete mít jasnou představu, koho oslovujete. Souvisí to samozřejmě i s místem distribuce (velké nebo menší město, případně vesnice) a dalšími parametry.

2. V jednoduchosti je krása

Raději zjednodušujte a pamatujte, že méně znamená více. Určitě toho chcete potenciálním klientům sdělit hodně, ale napoprvé byste to neměli přehánět, jinak byste je mohli zbytečně zahltit a vaše služby vám tím spíše znechutit. Lepší bude zdůraznit to nejdůležitější a podrobnosti si nechat pro případné zájemce.

3. Konkrétní, stručné a jasné sdělení

Váš leták musí na první pohled zaujmout, nejlépe graficky i textově. Vždy je lepší předpokládat, že váš potenciální zákazník nemá čas si dopodrobna číst celé sdělení a snažit se zaujmout už titulkem a sloganem. Všechno formulujte jasně a srozumitelně a mějte na paměti, že na první místě je vždy samotný obsah, až potom forma sdělení.

4. Investovat do kvality se vyplatí

Ať už jde o kvalitní papír a tisk, nebo o odborníky, kteří vám budou letáky vytvářet, vždy se vyplatí myslet na kvalitu. Pouze profesionálové ve svém oboru odvedou práci na sto procent.

5. Vsaďte na dokonalé vizuály

Kvalitní a výstižný obrázek v dostatečné velikosti často řekne více než 1000 slov. Určitě je lepší investovat do vlastních fotografií, protože stažené obrázky z fotobanky, které má na letácích každý druhý, nepůsobí vůbec dobře. Pokud nejste s fotografiemi spokojeni, vsaďte raději na zajímavou grafiku

6. Investovat do kvality se vyplatí

Ať už jde o kvalitní papír a tisk, nebo o odborníky, kteří vám budou letáky vytvářet, vždy se vyplatí myslet na kvalitu. Pouze profesionálové ve svém oboru odvedou práci na sto procent.

7. Lidé ocení přidanou hodnotu

Občas můžete nejen propagovat vaši firmu, ale také svým potenciálním zákazníkům dát malý dárek. Záleží, co nabízíte, pokud to jsou produkty pro děti, přidejte třeba omalovánky. Starší lidé zase ocení křížovky a milovníky vaření potěšíte zajímavým receptem.

8. CTA neboli výzva k akci

Call to action funguje napříč celým marketingem a reklamní letáky nejsou výjimkou. Nebojte se tedy čtenáři naznačit, co by měl udělat, v jaké formě od něj očekáváte odezvu. Když k tomu připojíte větu “Více informací se dozvíte zde, objednejte si, využijte slevu atd., bude to samozřejmě nejlepší.

9. Dobře viditelné kontakty

Určitě nezapomeňte na leták napsat vaše telefonní číslo, e-mailovou adresu a případně i adresu provozovny. Dobře vypadá také mapka s vaší adresou a dnes už by měly být standardem i webové stránky.