facebook LinkedIN LinkedIN - follow

Ransomware Bad Rabbit ukázal potřebu centrální a automatizované správy aktualizací

Ransomware Bad RabbitSpolečnost GFI Software poukázala v souvislosti s nejnovějším ransomwarovým útokem Bad Rabbit na potřebu posílit centrální a automatizovanou správu aplikací v podnicích a organizacích. Současné ransomwarové útoky totiž dokáží využít slabin v nedostatečně zabezpečených aplikacích a neopatrného chování i jen jediného uživatele k tomu, aby zašifroval data v podnikových sítích. Připomeňme, že útok Bad Rabbit se maskoval jako standardní softwarová aktualizace Adobe Flash Player.



Aktuální útok ransomwaru nazvaného Bad Rabbit opět zasáhl velké množství organizací, kde požadoval výkupné. Do zařízení se škodlivý software dostal tak, že se maskoval za softwarovou aktualizaci rozšířeného nástroje Flash Player. Po spuštění aktualizace se ransomware dostal do uživatelských počítačů, jejichž data zašifroval.

„Není horší noční můrou pro každého IT administrátora než uživatel, kterému je dána možnost rozhodovat o softwarových aktualizacích,“ řekl Zdeněk Bínek zodpovědný za prodej řešení GFI Software v České republice a na Slovensku. „Proto vždy doporučujeme centralizovat a automatizovat softwarové aktualizace na všech počítačích a minimalizovat tak rizika napadení počítačové sítě na základě uživatelské neznalosti či omylu. Ve větších organizacích pak se navíc vyplatí proaktivní skenování zranitelností, které s pomocí falešných útoků testuje schopnost organizace čelit skutečným napadením.“


 
  

- PR -

Pět způsobů, jak AI změní náš svět k nepoznání

AI_analyzuje_data-PR.jpegUmělá inteligence (AI) a strojové učení (ML) přináší už více než 10 let podnikům i výzkumníkům stále možnosti. Ať už jde o využití prediktivní analýzy k předvídání údržby zařízení, nástroje počítačového vidění, které dávají oči robotům na automatických montážních linkách, nebo digitální dvojčata sloužící k simulaci fungování továren, měst, a dokonce i celých ekonomik, seznam aplikací poháněných AI je dlouhý a stále se prodlužuje.

  

- PR -

Jak zajistit vzornou docházku u zaměstnanců v terénu?

Díky digitalizované evidenci do­cház­ky, která snižuje admi­ni­stra­tiv­ní zátěž personalistů a eliminuje nepoctivé praktiky zaměstnanců, můžete ušetřit až statisíce korun ročně. Pozdní příchody, dřívější odchody, půjčování kartiček nebo čipů, falešné přesčasy nebo evidence příchodu či odchodu na nesprávném místě — to vše se negativně projeví na výši vašich mzdových nákladů.