Aktuality -> IT Projekty - 14. 12. 2020 - Ing. Lukáš Grásgruber

Rakouská pošta monitoruje zásilky pomocí internetu věcí

SigfoxRakouská pošta začala ke sledování svých zásilek využívat technologie internetu věcí – konkrétně IoT síť Sigfox. Tato technologie jí umožňuje získat v reálném čase úplný přehled o pohybu tisíců kontejnerů putujících mezi jednotlivými překladišti. Pošta tak může v reálném čase řídit své logistické procesy a snížit provozní náklady na doručení zásilky k zákazníkovi. Současně v Rakousku pokračuje rozšiřování IoT sítě, které je řízeno z pražského Centra sdílených služeb Sigfoxu.



Rakouská pošta ukládá zásilky do dvou typů speciálních kontejnerů na kolečkách, ve kterých je následně rozváží nákladními auty do překladišť. Jen v Rakousku jich má dva tisíce. Jeden typ kontejneru slouží pro přepravu dopisů a druhý pro rozměrnější balíky. Firma kontejnery osadila chytrými čidly, které komunikují se sítí Sigfoxu. Instalace je velice jednoduchá, trvá pouze v řádu minut a zařízení je prakticky ihned funkční. Pošta tak plánuje nainstalovat 30 tisíc čidel ještě do konce letošního roku. Celý systém bude dokončen v roce 2021.

Chytré čidlo Sigfoxu dokáže fungovat bez přístupu k internetu, GPS signálu a elektrického připojení. Díky velice nízké spotřebě energie vydrží jeho baterie v provozu více než 5 let a její vybití detekuje systém dostatečně dlouho dopředu. Klíčovou výhodou umožňující průmyslové nasazení těchto inteligentních zařízení jsou jejich nízké pořizovací náklady pohybující se v desítkách euro za kus. Díky technologii získává Rakouská pošta detailní přehled o umístění a pohybu kontejnerů, což umožňuje firmě v reálném čase řídit své logistické procesy a snížit tak operační náklady na doručení zásilky k zákazníkovi.


 
  

- PR -

Digitální služby veřejné správy:

Jednotný design pro snazší orientaci občanů


V dnešní digitální době jsou portály občana klíčovým nástrojem pro jednoduchou a bezpečnou komunikaci s úřady. Jedním z nejpoužívanějších mezi českými organizacemi je Portál občana od společnosti Gordic, který je od počátku vyvíjen v souladu se standardy digitálních služeb české veřejné správy. Nyní se Portál občana přizpůsobuje nejnovější verzi design systému gov.cz, čímž se jeho prostředí ještě více sjednocuje s centrálními portály a weby ministerstev. Občanům tak nabízí větší komfort a srozumitelnost při každodenním využívání.

  

- PR -

Phoenix a BENU lékárny sjednotily komunikaci s více než 430 pobočkami díky ALVAO

Společnost PHOENIX lékárenský velkoobchod, s.r.o., provozující síť lékáren BENU, potřebovala zjednodušit a sjednotit komunikaci mezi centrálou a lékárnami. Implementací ALVAO Service Desk a Asset Management získala přehledné řešení pro správu požadavků i majetku, které přineslo rychlejší komunikaci, vyšší efektivitu a lepší podporu napříč celou organizací.