- Přehledy IS
- APS (25)
- BPM - procesní řízení (23)
- Cloud computing (IaaS) (10)
- Cloud computing (SaaS) (31)
- CRM (52)
- DMS/ECM - správa dokumentů (20)
- EAM (17)
- Ekonomické systémy (68)
- ERP (75)
- HRM (28)
- ITSM (6)
- MES (33)
- Řízení výroby (36)
- WMS (28)
- Dodavatelé IT služeb a řešení
- Datová centra (25)
- Dodavatelé CAD/CAM/PLM/BIM... (41)
- Dodavatelé CRM (38)
- Dodavatelé DW-BI (50)
- Dodavatelé ERP (66)
- Informační bezpečnost (48)
- IT řešení pro logistiku (50)
- IT řešení pro stavebnictví (26)
- Řešení pro veřejný a státní sektor (27)


















![]() | Přihlaste se k odběru zpravodaje SystemNEWS na LinkedIn, který každý týden přináší výběr článků z oblasti podnikové informatiky | |
![]() | ||
Průzkum ukázal nejčastější problémy v infrastruktuře
Společnost Trask solutions uspořádala koncem loňského roku další z řady odborných snídaní iTea s názvem Moderní infrastruktura: Reálná řešení pro reálné problémy. U příležitosti tohoto setkání provedl Trask solutions také průzkum poukazující na nejčastější problémy v infrastruktuře, jehož se zúčastnili zástupci největších českých bankovních a finančních institucí, energetických a výrobních společností, ale i státní správy. K nejčastěji řešeným problémům v oblasti infrastruktury patří podle průzkumu pro přibližně 50 % firem efektivní utilizace infrastruktury a provozní výpadky. K častým problémům patří rovněž nedostatečná výkonnost infrastruktury (43 %) a problémy při zálohování či omezená kapacita úložných systémů (cca 14 % respondentů). Kromě toho byla zmiňována například i interní komunikace v řídicí oblasti.


Průzkum potvrdil, že nezanedbatelným aspektem při řešení problémů v interní infrastruktuře je doba nalezení zdroje problému, alespoň pokud se jedná o netriviální problémy, jejichž příčina není zjevná na první pohled. Přibližně 64 % respondentů uvedlo, že nalezení zdroje takového problému trvá v průměru řádově hodiny a pro 21 % firem dokonce více než půl dne či den. V některých případech může ale jeho zjištění trvat i rok.
Nejtypičtější příčinou zdlouhavého hledání příčin problémů je nemožnost včasného odhalení vzájemných vztahů – korelací – mezi událostmi v infrastruktuře, jako příčinu to uvedlo přes 57 % respondentů. Přibližně 36 % firem brzdí personální omezení, potažmo koordinace interních zdrojů. Jen málokdy komplikuje hledání zdrojů problémů v infrastruktuře nedostatek odpovídajících provozních dat, jako důvod to uvedlo jen zhruba 15 % respondentů.
Ovšem ačkoliv prakticky každá společnost má k dispozici velké objemy provozních dat generovaných různými firemními systémy, průzkum Trasku ukázal, že přes 50 % dotázaných firem strojově generovaná nestrukturovaná (či odlišně strukturovaná) data k hledání zdrojů problémů dosud nevyužívá, což je nejčastěji způsobeno absencí vhodného nástroje.
V souvislosti s řešením problémů v infrastruktuře bylo představeno řešení Splunk, které na český a slovenský trh coby partner výrobce přinesl právě Trask solutions. Splunk dovoluje snadno uchopit a v reálném čase analyzovat velké objemy nestrukturovaných strojově generovaných dat z různých systémů (síťové a bezpečnostní prvky, servery, aplikace, telefonní ústředny, konfigurační databáze, GPS moduly atd.). Takto lze s jeho pomocí účinně hledat skryté korelace mezi událostmi i v na první pohled nesouvisejících oblastech.
19.6. | ITeuro Solution Day 2025 |
23.9. | PragVue 2025 |
1.10. | Cyber Attacks 2025 |
21.10. | Bezpečnosť a dostupnosť dát 2025 |
11.11. | Umělá inteligence v IT infrastruktuře 2025 |
Formulář pro přidání akce